بدون دسته بندی

افزایش فروش کروم بوک از کامپیوتر های مک

افزایش فروش کروم بوک از کامپیوتر های مک

فیسبوک توییتر لینکداین پینتریست Reddit اشتراک با ایمیل

رشد فروش کروم بوک از کامپیوتر های مک 

در ارتباط با این دستگاه باید گفت  در سال 2020 فروش کروم بوک از کامپیوترهای مک بیشتر گردید و سیستم‌عامل کروم در جایگاه دوم قرار گرفت.

در واقع  به نقل از IDC، سهم بازار کامپیوتر مک در سال 2020 با رشد مواجه شده و در سه‌ ماهه چهارم سال 2020 از 5.8 درصد به 7.7 درصد رسیده است.

همچنین درخواست برای خرید کروم‌بوک در سال 2020 افزایش بسیار زیادی داشته و سهم بازار سیستم‌عامل کروم از سیستم‌عامل مک مانند خرید لپ تاپ بیشتر شده است.

اکنون مک در جایگاه سوم سیستم‌های عامل در دنیا قرار گرفته است .

به طور کلی درخواست برای کامپیوتر ارزان‌قیمت در دوران شیوع ویروس بیشتر شده و در نتیجه در تقاضای خرید کروم‌بوک 400 این درصد افزایش یافته است .

همچنین بخوانید در مورد انواع مختلف پرینتر اچ پی

2020 اولین سالی بود که فروش کروم‌بوک از مک‌بوک بیشتر شد و در کل سال، سیستم‌عامل کروم توانست سهم بیشتری از مک داشته باشد. لازم به ذکر است بدانید که ویندوز همچنان سهم زیادی از بازار سیستم‌ عامل در اختیار دارد.

در حال‌ حاضر کروم‌بوک به خطر جدی برای کامپیوترهای ویندوزی تبدیل گشته است و توانسته‌ سهم بازار کامپیوترهای ویندوزی را از 87.5 درصد به 76.7 درصد کاهش دهد ، می توان گفت این اولین باری است که سهم بازار کامپیوترهای ویندوزی به کمتر از 80 درصد می‌رسد.

مایکروسافت برای رقابت با فروش کروم بوک در حال ‌توسعه ویندوز10 است؛که این سیستم‌عامل از نظر عملکرد شباهت بسیاری به سیستم‌عامل کروم دارد.

آشنایی با کروم بوک

کروم بوک چیست؟

تمام چیزی که در کروم بوک می بینیم یک صفحه ی ورود زیبا به همراه مرورگر اینترنت شرکت گوگل به نام کروم می باشد.

 در واقع کروم بوک ها عاری از هر چیز غیر ضروری هستند. این دیوایس ها مقدمه ای برای ورود گوگل به حوزه لپ تاپ ها محسوب می شوند. 

دستگاه های مذکور در حال اجرای سیستم عاملی می باشند که برای ورود به دنیای وب طراحی گشته اند .

کافیست با حساب کاربری خود وارد سیستم شوید. پس از آن تنظیمات کروم شما (همراه با اپلیکیشن ها و افزونه ها) با این دیوایس همگام سازی خواهد شد.

 محیط یک کروم بوک به سبک سیستم عامل ویندوز طراحی شده، لانچر اپلیکیشن ها را در خود جای داده و دارای نوار وظیفه و سیستم تری (System Tray) نیز می باشد . 

لازم به ذکر است بدانید که تفاوت اصلی آن جاست که کروم بوک تنها می تواند مرورگر وب کروم را به همراه اپلیکیشن های آن اجرا نماید.

از ویژگی های بارز کروم بوک ها ساده بودن آن هاست . 

گفتنیست بدانید که تمامی محاسبات شما داخل یک مرورگر کروم انجام می گردد .

همچنین میزان استفاده شما از مرورگر وب و فضای اینترنت می تواند به شما انتخاب کند . 

به طور کلی کروم بوک اصلا سیستم عامل پیچیده ای نمی باشد و کاربر در آن با ویروس های معمول ویندوز مواجه نمی باشد . 

همچنین برنامه استارت آپی وجود ندارد که در سرعت بوک اختلال ایجاد کند و هیچگونه BLOATWARE  در آن نمی باشد که باعث هنگ کردن  سیستم شما گردد . 

در نتیجه شما یک لپ تاپ باریک خواهید داشت که بسیار سریع راه اندازی می گردد و همچنین دارای نسخه کامل رومیزی مرورگر کروم است . 

لازم  به ذکر است بدانید که این دستگاه از کیبورد و تاچ پد نیز پشتیبانی می کند .

در صورتی که قصد خرید تجهیزات اداری را دارید به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.