بدون دسته بندی

ریست دستگاه کپی

ریست دستگاه کپی

 

ریست دستگاه کپی

در صورتی که شما نیز دارای دستگاه کپی می باشید ممکن است تاکنون نام ریست دستگاه کپی را شنیده باشید اما معنی آن را ندانید. یا این که شاید تاکنون اقدام به ریست این دستگاه کرده اید و در انجام آن موفق نبوده اید.

دستگاه های کپی دستگاه هایی می باشند که امکان کپی نمودن یک نوشته با عکس از روی یک برگه را به شما می دهند. این دستگاه ها یکی از نمونه های ماشین های اداری به شمار می روند.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ریست دستگاه کپی بپردازیم. در صورتی که شما نیز قصد بالا بردن اطلاعات خود را در این زمینه دارید، پیشنهاد می شود تا مطلب زیرا را دنبال نمایید. همچنین می توانید جهت خرید دستگاه کپی به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

موارد لزوم ریست دستگاه کپی

دستگاه های کپی دستگاه هایی می باشند که امکان کپی نمودن یک نوشته با عکس از روی یک برگه را به شما می دهند.

امروزه برند های مختلفی اقدام به تولید انواع دستگاه های کپی می کنند که در این بین شاهد معتبر و نام دار بودن بسیاری از این برندها می باشیم.

دستگاه های کپی با برند های معتبر معمولا دارای کیفیت بالایی می باشند.اما دقت داشته باشید که هر چقدر هم کیفیت دستگاه های کپی بالاتر باشد باز هم ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی شود.

گاهی اوقات منشا مشکلات نرم افزاری و گاهی سخت افزاری می باشد. برخی از مواقع لازم است تا مشکلات توسط تعمیرکاران ماهر رفع شود اما در اکثر مواقع هنگام بروز مشکل در دستگاه کپی خود می توانید با ریست نمودن آن را بر طرف کنید.

ریست کردن به مفهوم پاک کردن و بازیابی اطلاعات دستگاه می باشد.ریست کردن یک دستگاه یعنی آن را به حالت مشابهی که در اول خریداری شده ، برگردانیم اغلب ریستور یا بازگردانی به حالت کارخانه گفته می شود.

دقت داشته باشید که نحوه ی ریست دستگاه کپی در برندهای مختلف بکسان نیست.در این مطلب به بررسی نحوه ی ریست کردنیکی از برندهای معروف دستگاه کپی می پردازیم.

نکات لازم برای ریست کردن دستگاه کپی

کد ریست دستگاه کپی کانن

در صورتی که دارای دستگاه کپی برند کانن می باشید و دستگاه شما دچار خطار شد می توانید با انجام مراحل زیر با ریست دستگاه کپی کانن خود مشکلات آنت را رفع نمایید :

 در مرحله ی اول لازم است تا کلید Additional Functions  را انتخاب نمایید.  سپس باید کلیدهای 2 و 8 را هم زمان با هم فشار دهید و سپس رها کنید.در مرحله ی بعد لازم است تا کلید Additional Functions را انتخاب کنید. سپس کلید Copier را فشار دهید.

در این صورت عبارت System Management روی صفحه نمایش را مشاهده می کنید. در این زمان لازم است تا  ابتدا کلید  Function  و سپس کلید Clear را بفشارید.

در پایان با استفاده از کلید ERR همه خطاهای نمایش داده شده را انتخاب نموده و اوکی را فشار دهید. در این مرحله ریست به پایان می رسد و لازم است تا دستگاه خود را روشن و خاموش نمایید.

ریست کردن دستگاه کپی چه حالت هایی دارد ؟

ریست دستگاه کپی و چاپ دارای انواع مختلف و حالت های گوناگونی می باشد که از جمله ی رایج ترین آن ها می توان به مستر ریست،  ریست فکتوری، و ریست اشاره نمود.

ساده ترین روش ریست فکتوری دستگاه کپی

برای ریست دستگاه کپی خود در ساده ترین روش می توانید مراحل زیر را طی کنید:

در مر حله ی اول لازم است تا  وارد منوی تنظیمات و یا همان Settings دستگاه خود شوید. سپس در مرحله ی بعد گزینه ی Services را انتخاب نمایید با انتخاب گزینه ی   Reset to Default Factory  نیز رسیت دستگاه کپی شما به پایان می رسد.

نمایندگی دستگاه کپی

ریست دستگاه پرینتر همواره موجب رفع مشکلات آن نمی شود. به همین دلیل لازنم است تا برای رفع مشکل دستگاه کپی خود فکری اساسی نمایید.

از جمله اولین راهکاری که جهت رفع مشکل به ذهن ما می رسد مراجعه به  تعمیر کار می باشد. البته در این رابطه لازم است دقت کنید که یک تعمیر کار ماهر را برای تعمیر لوازم اداری خود برگزینید.

نمایندگی دستگاه کپی  انواع خدمات فروش و پس از فروش شامل تعمیر انواع محصولات ماشین های اداری در برند ها و مدل های مختلف را ارائه می دهد.

شما می توانید در صورت بروز هر گونه مشکلی در تمام لوازم اداری خود از جمله پرینتر ها و دستگاه کپی به نمایندگی ها مراجعه نمایید.

در این صورت ماهر ترین و خبره ترین تعمیرکاران به رفع مشکلات دستگاه های اداری شما می پردازند و در صورت نیاز دستگاه شما به تعمیر و یا تعویض قطعه، آن را انجام می دهند.

جمع بندی

دستگاه های کپی دستگاه هایی می باشند که امکان کپی نمودن یک نوشته با عکس از روی یک برگه را به شما می دهند.

امروزه برند های مختلفی اقدام به تولید انواع دستگاه های کپی می کنند که در این بین شاهد معتبر و نام دار بودن بسیاری از این برندها می باشیم.

دستگاه های کپی با برند های معتبر معمولا دارای کیفیت بالایی می باشند. اما دقت داشته باشید که هر چقدر هم کیفیت دستگاه های کپی بالاتر باشد باز هم ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی شود.

گاهی اوقات منشا مشکلات نرم افزاری و گاهی سخت افزاری می باشد. برخی از مواقع لازم است تا مشکلات توسط تعمیرکاران ماهر رفع شود.

اما در اکثر مواقع،هنگام بروز مشکل در دستگاه کپی خود می توانید با ریست دستگاه کپی آن را بر طرف کنید. ریست کردن به مفهوم پاک کردن و بازیابی اطلاعات دستگاه می باشد.