بدون دسته بندی

هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

 

هوشمند سازی آموزشگاه ها

هوشمند سازی مدارس امروزه یکی از دغدغه های آموزشی در سراسر کشورهای جهان است که فرایند آموزش و یادگیری  را با کمک تجهیزات هوشمند به راحتی برای دانش آموزان فراهم کنند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. پس در صورتی که شما نیز به دنبال کسب اطلاعات بیش تر  در مورد هوشمند سازی مدارس هستید، پیشنهاد می کنیم تا به ادامه ی مطلب توجه نمایید. همچنین می توانید جهت خرید کالای دیجیتال به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

اهمیت هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس امروزه یکی از دغدغه های آموزشی در سراسر کشورهای جهان است که فرایند آموزش و یادگیری را با کمک تجهیزات هوشمند به راحتی برای دانش آموزان فراهم کنند.

استفاده از سیستم هوشمند سازی مدارس، علاوه بر دانش آموزان، مدیران، کارمندان و معلمان را نیز پوشش می دهد و در بهبود فرایند آموزش تاثیر گذار است.

هوشمندسازی مدارس و مزایای آن

هوشمندسازی مدارس شرایط بهتری را برای درک موضوعات فراهم می کند؛ استفاده از ابزارهای چون کامپیوتر ، صفحه نمایش هوشمند یا تخته سیاه هوشمند و پروژکتور برای افزودن جلوه بصری روند آموزش و یادگیری مطالب را تسریع می بخشد.

از آن جا که در هوشمند سازی مدارس از لپ تاپ استفاده می شود ناگزیر دسترسی به اینترنت نیز فراهم می شود که همین فرایند در دسترسی بیشتر به اطلاعات تاثیر گذار است و روش های سنتی گذشته را به چالش می کشد.

در سیستم هوشمند جلسات درسی را با استفاده از پاورپوینت اسناد کلمه ای فیلم های آموزشی کوتاه و غیره می توان برگزار گردد.

که همین روش ها یادگیری دانش آموز را افزایش داده و در کم ترین زمان بیش ترین اثر گذاری را در فهم موضوعات خواهند داشت.

کلاس های هوشمند همیشه در حال ضبط شدن هستند واگر به هر دلیلی دانش آموز مطالب را از دست داده یا به دلیل غیبت در کلاس هوشمند حضور نداشته باشد می تواند در زمان دیگری از مطالب گفته شده توسط معلم و دانش آموزان دیگر استفاده نماید.

البته در هوشمند سازی مدارس علاوه بر تامین سیستم های سخت افزاری باید به دنبال سیستم های نرم افزای مفید نیز بود که این مهم با طراحی اپلیکیشن های کاربردی فراهم می گردد.

مدیران مدارس می توانند اپلیکیشنی خاص را برای مدرسه خود طراحی و اجرا کنند؛ که در این روند ارتباط بیشتری با یکدیگر در محیط مدرسه و خارج از آن با والدین دانش آموزان بر قرار کنند.

هوشمند نمودن مدارس در کاهش هزینه ها نقش موثری دارد و استفاده از کاغذ را به حداقل رسانده است.

یادداشت های دیجیتال جایگزین کاغذ و خودکار شده و هم چنین نیاز فیزیکی به کتاب  را به حداقل رسانده است.

در هوشمندسازی مدارس با صرف هزینه اولیه و تهیه سیستم و دستگاه های هوشمند دیگر هزینه های بیش تری برعهده دانش آموزان و مدارس نخواهد بود.

مهم ترین ویژگی مدارس هوشمند ؟

یک مدرسه هوشمند در ظاهر با چند کامپیوتر مدیریت می شود ولی با کمی دقت می توان به مهم ترین مزیت آن پی برد بدون این که حتما و الزما در مدرسه حضور داشته باشند می توانند از مطالب درسی استفاده کنند.

چه دانش آموز که می تواند تکالیف و وظایف درسی خود را برای معلم ارسال کند و از فضای کلاس بصورت آنلاین استفاده کند و چه معلمان که حتی در سفر هم می تواند مطالب درسی را در کلاس به اشتراک گذاشته و به بررسی تکالیف بپردازند.

این مزیت، نبود محدودیت مکانی و زمانی یکی از بهترین گزینه ها در هوشمند سازی مدارس است.

تغییر سبک های قدیمی در هوشمند نمودن مدارس گامی جدید در دنیای مدرن امروزی است به طور مثال حضور و غیاب دانش آموزان که در گذشته وقت گیر و خسته کننده بود

با استفاده از فرایند هوشمند سازی مدارس با استفاده از اثر انگشت الکترونیک و کارت های هوشمند انجام می گردد.

هم چنین فرایند هوشمند سازی مدارس باعث به وجود آمدن سخت افزار و نرم افزار های نوآورانه برای هر چه بهتر شدن آموزش شده است.

تاثیر هوشمند سازی مدارس

مراحل هوشمند نمودن مدارس

هوشمند سازی مدارس امری نیست که یک شبه بتوان به آن دست یافت بلکه سلسله فرایندی می باشد که لازم است مرحله به مرحله انجام گیرد تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود.

منظور از بهترین نتیجه بهبود سطح یادگیری و هم چنین سهولت در امر آموزش می باشد.

برای هوشمند نمودن مدارس در مرحله ی اول پس از برنامه ریزی و هدف گزاری لازم است تا برآورد نمود که تهیه ی چه تجهیزاتی برای این امر لازم می باشد.

حتی لازم است تا در یک برآورد کلی هزینه ی تخمینی خرید لوازم هوشمند سازی که شامل رایانه ها، پروژکتورها و… می باشد، مشخص گردد.

پس از خرید و تهیه ی این لوازم لازم است تا توسط افراد متخصص به درستی نصب گردد.

هم چنین لازم است تا نحوه ی درست استفاده از این لوازم و تجهیزات به دانش آموزان و معلمان و حتی دیگر کادر اداری مدرسه آموخته شود.

پس از آشنا شدن دانش آموزان و کادر مدرسه می توان در یک مدت زمان مشخص فرایند تدریس و آموزش به روش هوشمند را پیاده نمود و پس از این مدت زمان لازم است تا نتیجه ارزیابی گردد و در صورت وجود مشکلاتی نسبت به رفع آن ها اقدام شود.

جمع بندی

هوشمندسازی مدارس شرایط بهتری را برای درک موضوعات فراهم می کند. استفاده از ابزارهایی چون کامپیوتر ، صفحه نمایش هوشمند یا تخته سیاه هوشمند و پروژکتور برای افزودن جلوه بصری روند آموزش و یادگیری مطالب را تسریع می بخشد.

در سیستم هوشمند جلسات درسی را با استفاده از پاورپوینت اسناد کلمه ای فیلم های آموزشی کوتاه و غیره می توان برگزار گردد؛ که همین روش ها یادگیری دانش آموز را افزایش می دهد.

یک مدرسه هوشمند در ظاهر با چند کامپیوتر مدیریت می شود ولی با کمی دقت می توان به مهم ترین مزیت آن پی برد بدون این که حتما و الزما در مدرسه حضور داشته باشند می توانند از مطالب درسی استفاده کنند.

هوشمند سازی مدارس امری نیست که یک شبه بتوان به آن دست یافت بلکه سلسله فرایندی می باشد که لازم است مرحله به مرحله انجام گیرد تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود.