بدون دسته بندی

10روش‌ مهم و کارآمد ساده برای رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت

10روش‌ مهم و کارآمد ساده برای رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت

رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت

 رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت

در بین برنامه های آفیس و رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت، ورد یکی از پرطرفدارترین برنامه هایی است که  تقریباً تمامی کسانی که از کامپیوتر استفاده می کنند این برنامه را بر روی سیستم خود نصب کرده اند و از آن استفاده خواهند کرد.

برای اطلاع از  قیمت لپ تاپ و مانیتور می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

برخی اوقات ممکن است که استفاده از برنامه ورد  مشکلاتی به وجود بیاید که یکی از این مشکلات رایج مشکل پرینتر است تعدادی از کاربران ویندوز ۱۰ گزارش داده اند که در محیط ورد قادر نیستند که صفحه مورد نظر را پرینت بگیرند در بعضی از موارد هم پرینتر پاسخی نداده و باعث می شود که مشکلاتی به وجود بیاید باید گفت این مشکل آنقدر جدی نیست و با روش های ساده میتوان ایراد به وجود آمده را برطرف کرد. این روش ها عبارت است از:

 برای رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت همه چیز را ریستارت کنید

 اولین کاری که باید بعد از هر مشکل کامپیوتری انجام داد ریستارت کردن سیستم بوده، در اینجا چون دستگاه دیگری مثل پرینتر وجود دارد باید پرینتر هم ریستارت گردد و این کار باعث می شود که فضاهای اشغال شده و فعالیت های موجود در رم و پردازنده پاک شوند و  با رفع کردن یک سری از ایراد های نرم افزاری می توان این مشکل را برطرف نمود. ولی باید دقت کرد که قبل از انجام دادن این کار باید تمامی فعالیت ها ذخیره شود.

 برای رفع ایرادات ومشکلات پرینتر در فایل مایکروسافت همه اطلاعات را ریستارت کنید.

 چک کردن اتصالات پرینتر

اگر بعد از راه اندازی کردن و خرید پرینتر مشکل به وجود آمده برطرف نشد باید وضعیت کلی پرینتر مورد بررسی قرار بگیرد به عنوان مثال باید تمامی اتصالات پرینتر چک شود که ابتدا مطمئن شد پورت usb به درگاه کیس کامپیوتر متصل  است و همچنین برگه در درون پرینتر گیر نکرده باشد چرا که به وجود آمدن چنین مشکلاتی باعث کار  نکردن پرینتر در صفحه ورد است و باید گفت این مشکل به وجود آمده فرصت خوبی را به وجود می‌آورد تا درون دستگاه تمیز شود. اگر پرینتر به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل است باید اتصالات وای فای و مودم هم مورد بررسی قرار داده شود  تا مطمئن شد که مشکل عدم پرینت فایل ها به علت موارد ابتدایی نیست.

  حذف و نصب پرینتر

منظور از حذف و نصب پرینتر پاک کردن و افزودن مجدد آن در قسمت مدیریت دستگاه های ویندوز است برای انجام دادن این کار در ابتدا باید وارد کنترل پنل شد و بر روی عبارت View devices and printers کلیک کرد و بعد  بر روی عبارت پرینتر  کلیک راست کرده و سپس گزینه add a printer را انتخاب نمود و کمی بعد پرینتر از روی صفحه حذف شده و سپس با کلید روی عبارت پرینتر می‌توان آن را مجددا نصب کرد. باید گفت با زدن این گزینه تمامی اتصالات باید برقرار باشد همچنین باید گفت اگر مشکل از پرینتر نباشد  ویندوز به صورت خودکار پرینتر را شناسایی و به لیست دستگاه اضافه خواهد کرد.

 نصب فایل ورد دیگر

 شاید مشکل به وجود آمده از خرید پرینتر یا کامپیوتر نباشد و به احتمال زیاد ایراد  به وجود آمده در خود فایل ورد است. برای این کار در ابتدا باید فایل ورد دیگری را باز نمود که آیا همچنان این مشکل وجود دارد یا خیر. در برخی از موارد فایل های ورد فرمتی را دارند که بعضی پرینتر ها در پرینت گرفتن آنها قادر نخواهند بود و با نصب  فایل جدید پرینت  گرفته می شود پس مشخص است که مشکل به وجود آمده از کجا ناشی میشود.

با این حال اگر فایل پرینت گرفته شد باید محتویات آن را درون یک فایل ورد دیگر بدون فرمت قبلی جایگذاری کرد و سپس می توان فرمت آن را تغییر و در نهایت اقدام به پرینت کرد.  اگر این مشکل به وجود آمده تنها در ورد است میتوان برای حل مشکل پرینت، برنامه آفیس را حذف و با دانلود جدیدترین نسخه مجدداً آن را نصب نمود.

  تبدیل فایل ورد به pdf

 اگر هیچ یک از روش‌های بالا انجام نشد بهتر است که  فایل را از منوی  ورد  را با فرمت pdf ذخیره کرده و سپس فایل را از محیط pdf پرینت گرفت. برای انجام این کار در صفحه ورد گزینه فایل که در سمت چپ و بالای صفحه قرار گرفته است کلیک

نموده و سپس با کلیک بر روی save as محلی را برای ذخیره فایل در درون کامپیوتر باید انتخاب کرد و بعد با کمک گزینه save as type فرمت فایل را روی pdf قرار داد.

 برطرف کردن مشکل پرینتر

از قابلیت هایی که ویندوز ۱۰ دارد این است که برای قسمتهای مختلف سیستم می توان مشکل زدایی کرد.  با این قابلیت میتوان مشکلاتی که برنامه ها و سرویس های ویندوز دارند را در ابتدا عیب یابی و سپس برای حل مشکل اقدام کرد. با فشار دادن کلید های ترکیبی win+l وارد تنظیماتی که در  ویندوز وجود دارد شده و سپس با انجام این کار باید گزینه Advanced را انتخاب نمود و  سپس با apply repairs automatically را تیک دار نمود.

سپس گزینه های بعدی را زده و نام پرینتر را در مرحله بعد باید انتخاب کرد در اینجا ویندوز به صورت خودکار مشکل پرینتر را بررسی و سپس راه حل آن را پیدا می کند، باید دقت کرد که به سوالات این مرحله با توجه به آنچه که ویندوز نمایش میدهد پاسخ داد.

بررسی کردن اتصالات پرینتر

 غیرفعال کردن پرینت در پس زمینه

راه حل بعدی برای رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت در ورد، غیر فعال کردن پرینت در پس زمینه ورد است. برای انجام دادن این کار ابتدا باید وارد برنامه شد و سپس بر روی گزینه file که در سمت چپ و بالای صفحه قرار گرفته است کلیک نمود. در زیر یک منو باز شده که گزینه option به چشم می‌آید و باید بر روی آن کلیک کرد. و سپس در قسمت تنظیمات با انتخاب کردن گزینه advanced را انتخاب نمود و  بعد با برداشتن تیک گزینه print in background تنظیمات را ذخیره و وضعیت را بررسی نمود.

 به روز رسانی کردن درایور پرینتر برای رفع مشکل پرینتر در فایل مایکروسافت

در قسمت جستجوی ویندوز باید عبارت device manager  را سرچ و وارد آن شد. در اینجا منویی  ظاهر می‌شود  که باید به دنبال نام پرینتر گشت، و روی آن کلیک راست کرده و سپس گزینه آپدیت درایور  را انتخاب نمود. ویندوز به صورت خودکار اقدام به روز رسانی کرده و درایور پرینتر را نصب میکند.