بدون دسته بندی

تفاوت کارتریج اصل و بدل

تفاوت کارتریج اصل و بدل

 

در این مقاله قصد داریم به تفاوت کارتریج اصل و بدل بپردازیم.یکی از مهم ترین معضلات در خرید تجهیزات فناوری اصل و بدل بودن آن ها می باشد. خرید کارتریج ها نیز از این موضوع مستثنی نیست.

با خرید کارتریج های بدل موجب هدر رفتن پول خود می شوید.پس در صورتی که شما نیز قصد خرید کارتریج را دارید لازم است به این مطلب توجه نمایید.

کارتریج اصل

کارتریج هم مانند طلا و ساعت اصل و بدل دارد. کارتریج های بدل به گونه ای تولید می شوند که واقعی به نظر می رسند.

اما هنگام چاپ تفاوت کارتریج اصل و بدل نمایان می شود. کارتریج اصل یا اورجینال در شرکت های سازنده کپی و پرینتر تولید می شود در حالی که کارتریج های بدل در سایر شرکت ها تولید می شود.

در واقع برخی از برندهای کارتریج به دلایلی چون کیفیت بالا، قیمت مناسب، اعتبار و… دارای طرفداران و مشتری های زیادی می باشند.

به همین دلیل نیز برخی از شرکت های کلاهبردار برای بالابردن میزان فروش محصولات خود، دست به تولید محصولات خود با نام این برند ها می زنند.

مسلما این محصولات تقلبی دارای کیفیت پایین تری به نسبت محصولات اورجینال می باشند به همین دلیل هنگام خرید باید دقت کافی به خرج دهید تا کارتریج ها ی تقلبی را به جای نمونه های اصلی خریداری نکنید.

پی بردن به کارتریج اورجینال

روش های تشخیص کارتریج اصل از بدل

تشخیص کارتریج های اصل از بدل برای مشتری ها و یا افرادی که تخصصی در زمینه ی کارتریج ندارند دشوار می باشد اما شما می توانید با راهکار هایی که در ادامه ی مطلب به آن ها می پردازیم تا حدودی اصل و بدل بودن آن ها را متوجه شوید:

توجه به بسته بندی

یکی از مشخص ترین تفاوت کارتریج اصل و بدل هولوگرام و بسته بندی کارتریج است. شرکت های سازنده کارتریج، کارتریج ها را در بسته بندی خاص و با هولوگرام مخصوص در بازار عرضه می کنند.

بسته های اصل مهر و موم مخصوص شرکت را دارد. هولوگرام کارتریج های بدل هنگام خارج کردن از جعبه خراشیده می شود.

پس هنگام خرید کارتریج لازم است حتما به بسته بندی و هولوگرام توجه کنید.  روی بسته بندی برچسب امنیتی وجود دارد این برچسب باید شفاف و براق باشد.

در صورت مشاهده تغییر رنگ و حالت برچسب معلوم می شود کارتریج کیفیت مناسبی ندارد.

استفاده از نرم افزار

می توانید با استفاده از نرم افزار مخصوص بارکد روی بسته بندی کارتریج را اسکن کنید. سپس در صورت معتبر بود کارتریج برای شما تایید اعتبار محصول ارسال می شود.

علاوه بر این شما می توانید نام لوگو و برند کارتریج و هم چنین مدل آن را در گوگل سرچ کرده و نتیجه را با مشخصات کارتریجی که قصد خریداری آن را دارید، مقایسه کنید.

توجه به قیمت

یکی دیگر از بارز ترین تفاوت کارتریج اصل و بدل قیمت آن ها است. کارتریج اصل قیمت بالاتری نسبت به کارتریج بدل دارد.پس اگر با کارتریجی مواجه شدید که به دلایل مشکوکی قیمت پایینی دارد، لازم است نسبت به اصل بودن آن شک کنید.

مقایسه ی کیفیت چاپ

شما می توانید از طریق خصوصیات و ویژگی هایی کارتریج اصل را از بدل تشخیص دهید که از جمله ی این خصوصیات می توان به کیفیت کارتریج اشاره نمود.

کارتریج اصل هنگام چاپ کیفیت بسیار بالایی دارد. پس اگر کارتریجی که تهیه نموده اید موجب کاهش کیفیت چاپ شده است می توانید نسبت به اصل بودن آن مشکوک شوید.

البته شما زمانی می توانید متوجه این موضوع شوید که کارتریج را خریدارای نموده اید و کار از کار گذشته است. پس لازم است پیش از خرید اصل و یا عدم اصل بودن کارتریج ها را بررسی نمایید.  

مشخصات کارتریج بدل:

کارتریج های بدل دارای ویژگی هایی می باشند که با توجه به آن ها می توانید به بدل بودن آن ها پی ببرید:

  • کارتریج بدل از طول عمر و ظرفیت کمتری نسبت به کارتریج اصل برخوردار است.
  • کارتریج بدل کیفیت پایینی دارد در نتیجه هنگام چاپ به سرعت می توانید تشخیص دهید که کارتریج بدل است یا اصل.
  • کارتریج های بدل به راحتی در پرینتر منهدم می شود و جوهر یا تونر را درون دستگاه پخش می کند که این کار منجر به خرابی دستگاه می شود.
  • کارتریج های بدل قیمت های مشکوکی دارند. می توانید قیمت کارتریج را از فروشگاه های مختلف پرس و جو کنید. در صورتی که با قیمت پایینی مواجه شدید شک نکنید که آن کارتریج تقلبی است.

ویژگی های  کارتریج اصل:

کارتریج های اصل نیز دارای ویژگی هایی می باشند. در صورت عدم مشاهده ی این ویژگی ها در کارتریج خود می توانید به اصل بودن آن مشکوک شوید:

  • ظرفیت چاپ کارتریج های اصل بالا می باشد و حداکثر ظرفیت چاپ را دارند
  • کیفیت چاپ در کارتریج های اصلی بالا می باشد.
  • قیمت کارتریج های اصلی به نسبت قلابی بالا می باشد.

نحوه ی خرید کارتریج های اصل

یکی از آسان ترین روش برای تهیه کارتریج اصل این است که به مراکز معتبر و یا نمایندگی های برند کارتریج مورد نیاز خود مراجعه کنید.

در مراکز معتبر محصولات بدل و بی کیفیت فروخته نمی شود. افرادی که در زمینه خرید کارتریج هیچ سر رشته ای ندارند می توانند به مراکز معتبر مراجعه کنند و با خیال راحت خرید کنند.

جمع بندی

کارتریج اصل یا اوریجینال در شرکت های سازنده کپی و پرینتر تولید می شود در حالی که کارتریج های بدل در سایر شرکت ها تولید می شود.

تشخیص تفاوت کارتریج اصل و بدل برای مشتری ها و یا افرادی که تخصصی در زمینه ی کارتریج ندارند دشوار می باشد اما شما می توانید با راهکار هایی مانند تفاوت در کیفیت، تفاوت در قیمت، تفاوت در بسته بندی، تفاوت در ظرفیت چاپ و… تا حدودی اصل و بدل بودن آن ها را متوجه شوید.