بدون دسته بندی

برد هوشمند چیست ؟

برد هوشمند چیست ؟

معرفی برد هوشمند

معرفی برد هوشمند smart board یا تخته هوشمند ابزاری می باشد که به جای تخته وایت برد در مدارس استفاده می گردد و در امر هوشمند سازی مدارس کاربرد فراوانی دارد .

برد هوشمند یا eboard ابزاری می باشد که به جای تخته وایت برد در مدارس استفاده می گردد و در امر هوشمند سازی مدارس بسیار کاربردی می باشد .

به طور کلی تخته هوشمند افزاری پیشرفته جهت استفاده در کلاس های آموزشی و سالنهای کنفرانس می باشد . برد هوشمند معمولاً جنبه وسیله ای کمک آموزشی را دارد .

در واقع این وایت برد الکترونیکی ، جایگزین مناسبی برای تخته وایت بردهای ساده و قدیمی می باشد . تخته هوشمند با عنوان دیگری مثل برد الکترونیکی یا اسمارت برد نیز شناخته می شود . به همین منظور می توانید با مراجعه به سایت مهام پرینت اقدام به خرید کالای دیجیتال و ویدئو پروژکتور کنید.

در حال حاضر استفاده از برد هوشمند در اکثر مراکز آموزشی جهت هوشمند سازی مدارس ، دانشگاه ها و نیز اتاقهای جلسات و کنفرانس بسیار کاربردی می باشد .

بردهای هوشمند با قرار گرفتن در کنار ابزارهایی مانند ویدئو پروژکتور می تواند یک سیستم کمک آموزشی بسیار کارآمد و کامل را برای کاربران ایجاد نماید .

لازم به ذکر است بدانید که استفاده از برد هوشمند در کلاسها و سالنها ، امکان نمایش مطالب را به طور کاملا هوشمند برای کاربران مهیا می نماید .

بردهای هوشمند علاوه بر بخش سخت افزاری که دارند دارای یک بخش نرم افزاری اصلی نیز می باشند .

همچنین سخت افزار تخته هوشمند از یک سطح الکترونیکی ، شامل مجموعه ای از سنسورهای لمسی تشکیل شده است .

بخش نرم افزاری برد ، معمولا قابلیت ها و خصوصیت های خاص محصول را پشتیبانی می نمایند .

در واقع در این بخش ضمن رعایت اصول استفاده آسان کاربران user friendly محیط مناسبی را جهت محیط های آموزش ، همایشها و حتی جلسات عملیاتی به وجود می آورد .

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که جهت استفاده از برد هوشمند شما نیاز به یک دیتا پروژکتور و یک کامپیوتر دارید تا از طریق پروژکتور بر روی تخته هوشمند منعکس گردد .

در واقع یک برد هوشمند می تواند جایگزین مناسبی برای پرده نمایش و تخته وایت بردهای معمولی می باشد .

همچنین بخوانید از معرفی کلی CRM

شناخت برد هوشمند و معرفی انواع آن

معرفی برد هوشمند در انواع مختلف

برد هوشمند مدارس

برد هوشمند الکترومغناطیسی

برد هوشمند الکترونیکی یا لمسی

برد هوشمند سرامیکی یا ضد خش

در ادامه این مطلب سعی داریم به توضیحات بیشتر در ارتباط با معرفی برد هوشمند بپردازیم .

مدل برد هوشمند مدارس امکان نمایش تصاویر و فایل های کامپیوتری به وسیله دیتا پروژکتور بر روی برد هوشمند را دارند .

در ارتباط با برد هوشمند الکترومغناطیسی  باید بگوییم که این مدل قبل از وارد شدن برد هوشمند لمسی وارد بازار شده بود .

در این مدل بردهای الکترومغناطیسی ، کاربر جهت انجام دستورات ، با یک قلم مغناطیسی مخصوص یا ماوس کامپیوتر ، صفحه نمایش را کنترل می کند

بردهای هوشمند یا الکترونیکی به عنوان صفحه لمسی کار میکنند . در این نوع برد به جای استفاده از ماژیک وایت برد معمولی ، از قلم هوشمند استفاده می شود .

لازم به ذکر است بدانید که این نوع برد هوشمند مانند کامپیوتر ، بر پایه سیستم عامل های ویندوز کار می کند .

از جمله معایب بردهای هوشمند  مشکل اساسی استهلاکی بودن آنهاست . در صورت استفاده از قلمی غیر از قلم مخصوص بر روی برد هوشمند سایه ها و هاله هایی بر روی صفحه ایجاد می شود و پس از مدتی خطوط ریز و درشت زیادی بر روی صفحه نمایش تشکیل می شود ، که موجب می شود کیفیت تصویر را کم کند .

در ارتباط با برد هوشمند ضد خش یا سرامیک استیل در این نوع امکان نوشتن با هر نوع قلم یا ماژیک یا حتی با دست هم وجود دارد .

صفحه نمایش این بردها کاملاً مقاوم ،ضد ضربه ، ضد آب ، ضد خش و ساییدگی ، ضد حرارت و نسوز می باشد .

هیچگونه لکه گرفتگی ، رنگ پذیری و جذب باکتری نداشته ، که این ویژگی باعث استقبال بسیار زیاد مدیران از این محصول شده است .

در ارتباط با بحث خرید این محصول باید بگوییم که امروزه بسیاری از مدارس از بردهای هوشمند برای هوشمند سازی کلاسهای خود استفاده می کنند . اما به دلیل هزینه های بالای تهیه این تکنولوژی بخصوص بعد از مشکلات و بحران های اقتصادی اخیر در ایران ، راه حل های ارزان تری نیز وجود دارد مانند : قلم نوری

لازم به ذکر است بدانید که هزینه تعمیرات و نگهداری این بردها بسیار بالا می باشد . به همین خاطر برای مدارسی که بودجه فناوری زیادی ندارند ، استفاده از برد هوشمند راه حل مناسبی نمی باشد .

شما کاربران عزیز می توانید جهت انتخاب بهترین تکنولوژی ها و خرید ماشین های اداری با کارشناسان ما در شرکت مهام پرینت تماس حاصل فرمایید .