بدون دسته بندی

تفاوت پرینتر اچ پی تک کاره و سه کاره

تفاوت پرینتر اچ پی تک کاره و سه کاره

پرینتر اچ پی تک کاره و سه کاره چه فرقی دارد؟

 تفاوت پرینتر اچ پی تک کاره و سه کاره

تفاوت پرینتر اچ پی تک کاره و سه کاره موضوع این محتوا است. امروزه یکی از ملزومات اصلی که دارای بیشترین کاربرد را برای  شرکت ها و ادارات دارند پرینترها هستند.

 هر کدام از این  پرینتر ها که به بازار عرضه می شوند دارای عملکرد فنی  مشخصی هستند، ادارات با این دستگاه عمل پرینت اسناد و فایل های خود را انجام می دهند و همچنین بعضی از کاربران از این دستگاه برای کارهای روزانه خود استفاده خواهند کرد و از این طریق درآمد کسب می کنند.

این پرینتر ها در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده که عبارتند از: چاپگرهای ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهر افشان، چاپگر تماسی و غیرتماسی.

نحوه کار یک پرینتر و چگونگی آن

نحوه کار یک پرینتر و چگونگی آن بر اساس ساختاری که دارد تعیین شده. و عملکرد هر مدل از پرینترها  متفاوت اند. پرینتر های متفاوتی از لحاظ ساختار در بازار موجودند که از سوی شرکت های اچ پی بیشتر عرضه می شوند.

 انواع مختلف پرینتر ها از لحاظ عملکرد متفاوت بوده. از همین رو کاربر باید پرینتر خود را بر اساس نیاز و انتظارات خود انتخاب کند. پرینتر در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر است که به کاربر کمک می کند که متن یا تصویر ایجاد شده بر روی کاغذ دلخواه وی چاپ شود.

پرینترها یکی از وسایل ضروری هستند که  در بیشتر مکان های اداری و حتی در منزل به کاربرده میشود. یکی از برندهای معروف  در پرینترها برند اچ پی است که در انواع تک کاره و سه کاره در بازار موجود اند.

در این مطلب پرینتر های اچ پی تک کاره و سه کاره توضیح داده خواهد شد.

جهت خرید ماشین های اداری به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

 چگونگی استفاده از یک پرینتر

پرینتر اچ پی سه کاره اچ پی:

پرینتر اچ پی  سه کاره می تواند بسیاری از نیازها را برطرف کند.منظور از سه کاره بودن پرینتر این است که  این چاپگر می تواند قابلیت پرینت اسکن کپی را برای کاربر داشته باشد. این چاپگر های چند کاره معمولاً فضای کمتری از محیط را اشغال کرده و  کاربر را از خرید دستگاه های جداگانه بی‌نیاز میکند. این نوع پرینتر اچ پی سه کاره بسیار مناسب بوده و برای مصارف خانگی و ادارات مناسب است.

از نظر قیمت این دستگاه نسبت  به پرینتر های حرفه‌ای مقرون به صرفه خ خواهد بود، و برای کسانی که به چاپ عکس علاقه دارند یا امور روزمره مثل کارهای دانشجویی و اداری که نیاز به پرینتر میباشد، خرید این چاپگر سه کاره بسیار به صرفه است. باید دانست که چاپگرهای سه کاره دارای انواع مختلفی میباشند که به دو دسته جوهرافشان و لیزری تقسیم بندی خواهند شد.

پرینتر های جوهری

پرینتر های جوهری یکی از معمول‌ترین انواع پرینترهای چند کاره بوده که از رنگ و مایع در آنها  استفاده میشود. این نوع چاپگر سه کاره اچ پی  بیشترین کاربرد را در چاپ عکس داشته و دارای قیمت کمی نسبت به انواع پرینتر ها است. ولی این نوع چاپگر ها برای میزان تکثیر بالا به صرفه نخواهد بود چرا که تعداد خروجی آنها بسیار کمتر از خروجی چاپگر های لیزری است. پرینترهای سه کاره لیزری به جای جوهر از پودری به اسم تونر استفاده می کنند که این نوع چاپگر های اچ پی  قیمت بیشتری را نسبت به پرینترهای جوهر افشان داشته ولی دارای مزایای بیشتری هستند و از نظر هزینه های چاپ در حجم بالا به صرفه خواهند بود.

 پرینتر تک کاره اچ پی

پرینتر تک کاره hp که از تولیدات شرکت اچ پی می باشد، هدف آن برای کسب و کارهای کوچک و حجم کاری کم خواهد بود. این پرینتر دارای تکنولوژی  دارای امکاناتی مثل سرعت، کیفیت و وزن بسیار سبکی است و برای کاربرانی که برای مصارف خانگی و اداری کوچک نیاز دارند  بسیار مناسب بوده و این پرینتر تک کاره دارای  امکانات دیگر مثل قابلیت اتصال به وای فای، چاپ دورو را دارد.

پرینتر های تک کاره در ابعاد ۳۴۶ × ۳۴۸×۲۸۰ میلی متر است که به راحتی بر روی میز بدون اشکال قرار خواهد گرفت. وزن این پرینتر حدود ۳.۸ کیلوگرم است، که در هر محیطی می توان آن را جابجا کرد این چاپگر قادر بوده که اسناد و متن ها را با وضوحیت ۶۰۰ × ۶۰۰ به صورت  سیاه و سفید چاپ کند. باید گفت این دستگاه فقط مخصوص چاپ متن ها طراحی شده. به هیچ عنوان اشکال گرافیکی را نمی توان با آن چاپ نمود.

ابعاد

 این پرینترها دارای ابعاد کوچک هستند که بر خلاف ظاهر  کوچکی که دارند عملکرد آنها بسیار خوب است، ظرفیت ورودی سینی این چاپگر تک کاره ۱۵۲ و ظرفیت خروجی آنها ۱۰۰ برگ است که برای استفاده یک کاربر بسیار مناسب است. کاربران می‌توانند با این پرینتر در ماه حدود هشت هزار برگه را به چاپ برساند که برای پرینترهای خانگی بسیار مناسب است.

 اتصالات و درگاه در تمامی پیرینتر ها مثل هم دیگر بوده و دارای اهمیت بالایی هستند شرکت اچ پی پرینتر را به پورت اتصال usb مجهز کرده و فاقد درگاه های شبکه است و امکان اشتراک گذاری اطلاعات در آن وجود ندارد. کاربران فقط می توانند از طریق پورتusb فایل ها و اسناد خود را چاپ کنند. این پرینترها در مصرف انرژی برق صرفه جویی کرده و از نظر طراحی فاقد نمایشگر و کلید های کنترلی هستند. نرم‌افزارهای این دستگاه را میتوان بر روی سیستم عامل‌های ۷، ۸، ۱۰  نصب کرد. در مرحله راه اندازی و نصب اگر مشکلی به وجود آمد می توان از نمایندگی‌هایپرینترهای تک کاره کمک گرفت.

 دستگاه پرینتر اچ پی سه کاره

تفاوت های پرینتر تک کاره و  سه کاره اچ پی

این دونوع پرینتر اچ پی از لحاظ ابعاد و وزن کمی با یکدیگر متفاوت هستند. در پرینتر تک کاره اچ پی  فقط  عمل پرینت انجام شده. در پرینتر سه کاره عملیات پرینت اسکن و کپی هم انجام خواهد شد.

ظرفیت چاپ برگه ها در هر دقیقه در این دو دستگاه پرینتر اچ پی  متفاوت است. هر کدام میتوانند تعداد برگه های مشخصی را به چاپ برسانند.

این  نوع پرینتر ها  از نظر کیفیت چاپ با یک دیگر برابر هستند و میتوان بدون استفاده از کابل و به صورت هوشمند عمل چاپ را انجام داد. چرا که این دو دستگاه از قابلیت اتصال بیسیم برخوردار هستند.

این دو دستگاه با کمک تکنولوژی لیزر اسناد را به چاپ رسانده. همچنین برای ادارات و منازل میتوان از آنها استفاده نمود.