بدون دسته بندی

آشنایی با انواع دوربین عکاسی

آشنایی با انواع دوربین عکاسی

شناخت انواع دوربین عکاسی

در این مقاله ما می خواهیم برای شما انواع دوربین عکاسی را با یکدیگر مقایسه نماییم تا شما عزیزان بتوانید بهترین دوربین را با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید تهیه نماید .

دوربین چیست؟

دوربین وسیله ای است که با آن می توانید تصاویر ثابت و متحرک را به صورت عکس و فیلم ثبت کنید .

دوربین ها عمدتا به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند که تفاوت آن ها تنها در نوع ذخیره تصاویر می باشد.

در دوربین های دیجیتال تصاویر بر روی کارت حافظه دوربین ذخیره می شود ولی در دوربین های آنالوگ تصاویر بر روی نگاتیو داخل دوربین ثبت می شود.

در گذشته برای ثبت تصاویر از دوربین های آنالوگ برای ثبت تصاویر استفاده می شد ولی این دوربین ها دارای یک نقص بزرگ بودن آن هم محدود بودن عکاس برای ثبت تصاویر است زیرا نگاتیو محدود است و کاربر تنها می تواند چند تصویر را ثبت کند و در صورت باز نمودن درب دستگاه امکان سوختن تمام تصویر ثبتی وجود دارد .

اما دوربین عکاسی دیجیتال دارای حافظه جانبی اند که می توانید در صورت پر شدن ظرفیت دوربین رم داخل دوربین را تعویض کنید و دیگر نگران از بین رفتن تصاویر خود نباشید .

دوربین های دیجیتالی بسیار متنوع می باشند که در این مقاله ما به شما انواع آن ها را به شما معرفی می نماییم.

دوربین چیست؟

انواع دوربین های عکاسی :

 

  1.  دوربین عکاسی اکشن
  2. دوربین عکاسی کامپکت
  3. دوربین عکاسی دوربین‌های DSLR
  4. دوربین عکاسی دوربین شبه SLR
  5. دوربین عکاسی دوربین‌های موبایل
  6. دوربین عکاسی دوربین‌های بدون آینه
  7. دوربین های دوربین‌های ۳۶۰ درجه

 

دوربین عکاسی اکشن

این دوربین ها به صورت کوچک جیبی طراحی شده است تا بتوانید با آن ها تصاویر ماجراجویی و ورزشی را با کیفیت بالا ثبت نمایید .

در صورتی که بخواهید تصاویری با کیفیت بالا و محبوبی را را ثبت کنید پیشنهاد ما به شما دوربین های حرفه ای است .

برند های گوپرو سونی دوربین های اکشن را با کیفیت بالا برای کاربران طراحی نموده اند.

از ویژگی های دوربین های اکشن می توان به نمایش شاتر از راه دور ، سبک بودن و قابلیت نصب آن بر روی سطوح متفاوت را اشاره نمود.

هر دستگاهی در کنار خوبی های که دارد بدی های نیز دارد که دوربین های اکشن نقص های بیشتری نسبت به فواید خود دارد که عبارت است از 

  1. فوکوس ثابت
  2. زوم دیجیتال
  3. منظره یاب بسیار کوچک 
  4. نمی توان با آن نور محیط را تنظیم نمود .

دوربین عکاسی کامپکت

نوع دیگر انواع دوربین عکاسی به صورت خانگی طراحی شده است که می توانید با آن تصاویر لذت بخشی را با کیفیت متوسط ثبت نمایید.

مهم ترین مزیت آن می توان به کم جا بودن آن اشاره نمود که می توانید به راحتی آن را داخل کیف خود قرار دهید .

نوع لنزی که برای آن ها طراحی شده است به صورت ثابت است و این به این معنا است که نمی توانید لنز دوربین را با لنز دیگری جابجا نمایید و این به این معنا است که اگر به دنبال دوربین حرفه ای هستید این دوربین نمی تواند نیاز های شما را برطرف سازد.

معایب آن هم می توان به سنسور کوچک آن اشاره نمود که در مقایسه با دوربین های که دارای سنسور قوی تری هستند جزء دوربین های ضعیف تری حساب می شوند.

با آن ها نمی توانید شاتر و زوم را تنظیم نمایید ،فوکوس کم رزولوشن پایین و ایجاد صدا هنگام ثبت تصاویر از معایب آن ها تلقی می شود .

همچنین بخوانید از افزایش فروش کروم بوک از کامپیوتر های مک

دوربین عکاسی دوربین‌های DSLR

این دوربین ها در درسته دوربین های گران و بزرگ دسته بندی می شود.

از مهم ترین ویژگی های آن ها قابلیت تعویض لنز می باشد که می توانید با پیشرفت تکنولوژی لنز جدید را می توانید با لنز قدیمی تعویض کنید که همین امر باعث می شود تا در بین کاربران دوربین های محبوبی باشند .

این دوربین ها دارای آینه ای هستند که می توانید با آن ها قبل از ثبت تصاویر لذت بخش تصویر مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

از مزیت های آن ها می توان به تنظیمات تصاویر با خروجی فول HD و UHD ، منظره یاب نوری ، سنسور حرفه ای برای ثبت تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالای آن ها اشاره نمود .

از معایب آن فقط می توان به وزن سنگین دوربین و قیمت بالای آن اشاره نمود .

دوربین عکاسی دوربین شبه SLR

این دوربین ها بین دوربین ها  کامپکت و DSLR است که کاربرانی که تازه کار خود را به صورت حرفه ای شروع نموده اند گزینه مناسبی می باشد.

انواع دوربین عکاسی مانند دوربین های DSLR دارای ویژگی های زیادی هستند ولی امکان تعویض لنز را همانند دوربین های کامپکت ندارند .

به دلیل بدنه بزرگی که دارد می توانید بر روی آن از سنسور های بزرگ استفاده کنید تا تصاویر را با کیفیت بالا تری ثبت نمایید .

این دوربین ها قابلیت رقابت با دوربین های حرفه ای را دارند و برای کاربرانی که تازه کار خود را شروع کرده اند گزینه مناسبی می باشد .

دوربین عکاسی دوربین‌های موبایل

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی کمپانی های سازنده تلفن همراه علاوه بر سرعت و حافظه بالای که برای تلفن های خود در نظر گرفته اند دوربین های با کیفیتی را نیز برای آنها طراحی نموده اند .

دوربین های تلفن همراه در دسترس ترین دوربین های هستند که می توان گفت تمام کاربران در اختیار دارند و همین امر باعث می شود افراد برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا به دنبال گوشی های هستند که دارای دوربین های با کیفیت هستند می باشند .

کمپانی APPLE برای گوشی های IPHONE خود از دوربین های استفاده کرده است که دارای کیفیت مانند دوربین های شبه SLR می باشند تا کاربران بتوانند با آن ها نور محیط و رزولوشن تصاویر را با یک دیگر تنظیم نمایند .

از مهم ترین مزیت دوربین های تلفن همراه قابل حمل و جیبی بودن آن است که می توانید با آن ها تصاویر با کیفیت را به راحتی ثبت نمایید.

از معایب آن می توان به ثابت بودن لنز دوربین اشاره نمود که باعث می شود با پیشرفت تکنولوژی نتوانید با آن تصاویر با کیفیت تری را دریافت نمایید.

دوربین عکاسی دوربین‌های بدون آینه

این دوربین ها همانند دوربین ها DSLR قابلیت تعویض لنز را دارند که می توانید لنز دوربین را با لنز با کیفیت تری تعویض کنید .

با آن ها می توانید تصاویر با کیفیت را در محیط های کم نور ثبت نمایید.

و باعث می شود عکاس های آماتور تجربه یک عکاسی لذت بخش را داشته باشند .

از مهم ترین ویژگی آن می توان ثبت ویدئو با آن ها اشاره نمود.

دوربین عکاسی  دوربین‌های ۳۶۰ درجه

با این دوربین می توانید تصاویر خود را به صورت 360 درجه ثبت نمایید .

این دوربین ها به صورت ضد آب می باشند تا کاربران بتوانند با آن تصاویر با کیفیت را داخل آب از ثبت نمایند .

از مهم ترین ویژگی آن می توان به قرار دادن آن بر روی سقف ماشین و کلاه ایمنی اشاره نمود تا بتوانید تصاویر لذت بخشی را ثبت نمایید .

دارای تکنولوژی پانوراما است که می توانید با این قابلیت تصاویر با کیفیت و ویدئو های خیره کننده ای را ثبت کنید و با تماشای آن ها غرق در مناظر زیبای شوید .

از معایب آن می توان به خروج تصاویر با رزولوشن پایین تر ، حساس به لرزش در صورت لرزش تصویر را مات ارائه می دهد و زوم آن مانند فوکوس ثابت و محدود می باشد.

حال شما کاربران عزیز می توانید با اطلاعاتی که داده شد بهترین دوربین خود را خریداری کنید .ز