بدون دسته بندی

کیفیت چاپ پرینتر را چگونه افزایش دهیم؟

کیفیت چاپ پرینتر را چگونه افزایش دهیم؟

نحوه افزایش کیفیت چاپ در پرینتر

 کیفیت چاپ پرینتر

مرحله های متفاوتی برای افزایش کیفیت چاپ پرینتر های لیزری و جوهری وجود خواهد داشت. هر کدام از این روش ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در چاپ عکس و متن ها داشته باشند در این مطلب چند روش ساده و اثرگذار برای افزایش پرینت در چاپگر ها بیان می شود. روشهای متفاوتی برای بالا بردن و تنظیم کیفیت چاپ پرینتر های لیزری وجود خواهد داشت. که به آسانی می‌توان به کمک آن کیفیت اسناد چاپی را بهتر کرد. ولی قبل از آن باید دانست که عوامل زیادی مثل کیفیت عکس، نوع ضخامت کاغذ، تنظیمات و سرعت چاپ گرما و رطوبت در کیفیت چاپ پرینتر های لیزری اثر قابل توجهی را دارند. قبل از هر چیز باید با تمامی این نکات  کاربر آشنا باشد و آنها را رعایت کند.

جهت خرید ماشین های اداری به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

روش تمیز کردن پرینتر

تمیز کردن پرینتر

باید قبل از هرکاری دانست که پرینتر هم مثل هر وسیله دیگری برای عملکرد بهتر خود به نظافت و تمیزکاری نیاز دارد. برای نگهداری از دستگاه پرینتر باید آن را در برابر گرد و غبار به صورت مرتب با دستمال لطیف و آرام تمیز کرد. باید گفت نشستن گرد و غبار و ذرات ریز روی کارتریج تونر باعث می‌شود که بر روی کیفیت چاپ پرینتر اثر داشته باشد.

انتخاب با کیفیت ترین کارتریج

انتخاب بهترین کارتریج باعث می‌شود که در کیفیت چاپ پرینتر های لیزری اثر زیادی گذاشته شود. از خرید کارتریج های تقلبی و ارزان قیمت باید پرهیز کرد چرا که این مواد تنها به پرینتر آسیب وارد می‌کند و باعث می‌شود که هزینه‌های فراوانی به بار بیاید. اگر شارژ کارتریج برای دستگاه انتخاب می‌شود باید این مراحل به دست افراد ماهر نصب شود، و قرارگیری اشتباه کارتریج در دستگاه باعث میشود که عمل پرینت در پرینتر انجام نشود. همچنین باید گفت کارتریج‌های تونر زاپاس را باید در بسته بندی خود در یک مکان تمیز که در آنجا گرد و غبار وجود نداشته باشد.

بالا بردن وضوح پرینتر

تعداد نقاطی که توسط پرینتر در هر اینچ مربع از سند درج خواهد شد رزولوشن نامگذاری می شود. هرچه رزولوشن بالا برود وضوح تصویر هم بالا رفته و در آخر کیفیت سند چاپ شده هم بهتر می باشد، پس اگر عکس یا نمودار پرینتر لیزری قرار است با کیفیت بالا چاپ شود باید رزولوشن دستگاه را در بالاترین حد خود قرار داد باید گفت کیفیت خود عکس اصلی هم بسیار مهم بوده و نکته دیگری که حائز اهمیت است،‌  اندازه عکس بوده چرا که اگر اندازه عکس کوچک باشد پرینت تصویر دارای کیفیت مناسبی نخواهد بود.

انجام دادن تنظیمات پرینتر برای کیفیت چاپ پرینتر

می توان وارد منوی تنظیمات پرینتر شد و رزولوشن تصویر را از  ۷۲ تا ۲۴۰۰ قرار داد. برای بهتر نتیجه گرفتن باید بالاترین کیفیت را انتخاب نمود.

کاغذ مناسب

جهت انجام عمل پرینت باید کاغذ مناسب انتخاب شود. باید گفت علاوه بر ضخامت کاغذ و تنظیماتی که روی آن انجام  می‌شود. انتخاب مواد مصرفی مناسب برای دستگاه باعث می‌شود که بر کیفیت چاپ پرینتر اثرگذار باشد. مواد مصرفی مناسب بسیار مهم است. در تنظیمات پرینتر قسمتی به اسم شیت و دیتا وجود دارد که در انتخاب کاغذ مناسب برای پرینتر بسیار مهم خواهد بود. با مراجعه به این صفحه، می توان نوع کاغذ و حتی سایزهای پرینت  را انتخاب نمود. اگر از کاغذ اشتباهی استفاده شود شاید بر روی کیفیت پرینت اثر بگذارد و در نهایت کیفیت چاپ پایین خواهد آمد.

بالا بردن سرعت پرینتر

با تنظیم کردن سرعت پرینتر لیزری کیفیت چاپ آن هم بالا میرود تنظیمات سرعت چاپگر باعث میشود که تاثیر زیادی در اشباع رنگ ها داشته باشد. اگر اشباع رنگ ها  در زمان چاپ اسناد و تصاویر زیاد باشد سرعت چاپگر را باید بالا برد. اگر عکس ها در حال محو شدن هستند سرعت دستگاه را باید پایین تر آورد. حرارت و گرما باید از چاپگر دور شوند و همچنین باید از  چاپگر لیزری در برابر حرارت و گرمای بیش از اندازه مراقبت کرد. باید گفت  پرینتر را باید در محیطی خنک و مناسب قرار داد چرا که دمای بالا و گرمای بیش از اندازه باعث میشود که بر روی عملکرد دستگاه و کیفیت تصویر و متن ها اثر بگذارد. از گذاشتن پرینتر در برابر وسایل گرمازا باید خودداری نمود.

به روز رسانی کردن درایور پرینتر

یکی از عوامل مهم بر روی کیفیت چاپ پرینتر به روزرسانی سیستم بوده که این برنامه باید به روز و آپدیت باشد. به روز رسانی سیستم عامل رایانه هم باید به صورت مرتب مورد بررسی قرار بگیرد چرا که درایور های قدیمی و به روز رسانی نبودن ها سبب میشود که بر روی کیفیت چاپ پرینتر اثر بگذارد.برای به روز رسانی سیستم عامل درایو باید به سایت اصلی شرکت سازنده پرینتر مراجعه کرد و باید توجه نمود که به روز رسانی درایور ها باید با دقت کامل انجام شود چرا که نصب  نادرست آنها باعث می‌شود که مشکلات نرم‌افزاری و در نهایت تعمیر پرینتر به وجود بیاید.

انتخاب بهترین کارتریج

تنظیم کردن کیفیت چاپ پرینتر های جوهر افشان

عوامل بسیاری وجود دارند که باعث تاثیرات منفی در کیفیت پرینت های جوهر افشان خواهند شد. به همین دلیل  نقص در قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و  استفاده از کارتریج های معیوب یا تنظیمات نادرست چاپ عوامل اثر گذار بر کیفیت چاپ هستند. چاپگر را در هنگام استفاده از سیستم باید  خاموش نمود. روشن ماندن پرینتر جوهری باعث میشود که گرد و غبار و ذرات ریز به دستگاه وارد شود. می‌دانیم که گرد و غبار بر روی قسمت های پرینتر می تواند بر کیفیت چاپ اثرگذار باشد. بهترین عکس ها برای پرینت باید انتخاب شود.

بیشتر افراد که از پرینتر های جوهر افشان استفاده می کنند باید بدانند که دستگاه برای چاپ مطلوب نیازمند عکس با کیفیت است. برای بهتر انجام شدن مراحل چاپ علاوه بر استفاده کردن از کارتریج های با کیفیت از کاغذهای استاندارد و عکس هایی که دارای بهترین کیفیت هستند استفاده نمود. همچنین باید در نظر گرفت که نازل های پرینتر همیشه باید تمیز باشند. بسته شدن سر نازل ها و کثیفی هد پرینتر جوهر افشان باعث میشود کیفیت چاپ به حداقل برسد و خطوط افقی سفید روی اسناد ایجاد شود.