راهنمای خرید پرینترهای چندکاره

راهنمای خرید پرینترهای چندکاره

  • 2023-11-12 09:21:57

آیا شما با راهنمای خرید پرینترهای چندکاره آشنایی دارید؟! ما در این مقاله قصد داریم به توضیح این مبحث بپردازیم پس همراه ما باشید.

پرینترها انواع متفاوتی دارند که شما میتوانید با توجه به کارایی که مدنظرتان است یکی از آنها را انتخاب کنید به عنوان مثال شاید شما فضای بسیار کمی دارید و به دنبال پرینتری هستید که کار چند دستگاه را باهم انجام دهد که برای این کار باید دستگاه پرینتر چند کاره را انتخاب کنید،در ادامه به توضیح بیشتر در مورد راهنمای خرید پرینترهای چندکاره خواهیم داد.

تاریخچه پرینترها :

شاید وقتی به دستگاه پرینتر نگاه کنید برایتان این سوال ایجاد شود که این دستگاه از چه زمانی اختراع شده است؟!یا این که مردم قبل از اختراع این دستگاه چه میکردند؟!

و سوال های این چنینی دیگر که در پاسخ سوال اول باید بگوییم تقریبا می توان گفت تاریخچه پرینترها به زمان اختراع دستگاه فتوکپی باز میگردد که در آن زمان شخصی به نام چستر کارلسون که کارمند یک اداره بود و به خاطر دردی که داشت مدام به این فکر می کرد که آیا می شود دستگاهی را اختراع کرد که بتواند در زمان کم از روی نوشته اصلی فتو بگیرد؟!

آیا همچنین چیزی ممکن است؟! او با انجام یک سری آزمایشات بالاخره در سال 1938 توانست این آرزوی خود را عملی کند و در واقع همان جعبه جادویی را که در ذهن داشت به واقعیت تبدیل کند

بعد از گذشت زمانی شخص دیگری به نام مهندس گری استارت توانست با اضافه کردن ویژگی هایی به دستگاه ساخته شده توسط چستر کارلسون، دستگاه پرینتر لیزری را اختراع کند .

در واقع در اوایل اختراع دستگاه پرینتر آنها ویژگی ها و قابلیت های زیادی نداشتند و تنها در اداره ها و سازمان های عمومی مورد استفاده قرار میگرفتند که با گذشت زمانی به مدل های پرینترها افزوده شد و نیز در مکان های بیشتری مورد استفاده قرار گرفتند که امروزه شما میتوانید با خرید بعضی دستگاه های پرینتر صاحب چند دستگاه دیگر نیز بشوید که این بسیار فوق العاده است. برای اطلاعات بیشتر از راهنمای خرید پرینترهای چندکاره همراه ما باشید.

خرید پرینترهای چندکاره

پرینتر چندکاره چیست؟!

برای خرید پرینتر باید قبل از خرید پرینترهای را مورد بررسی قرار دهید تا پرینتری را انتخاب کنید که کارایی مورد نظر شما را داشته باشد.

به عنوان مثال شاید شما نمی خواهید فضای زیادی را اشغال کنید و یا کلا فضای کمی دارید و نمی توانید بعضی دستگاه ها را به صورت جداگانه استفاده کنید.

پس اینجا بهترین راه حل این است که دستگاهی را خریداری کنید که چند منظوره باشد مثلا پرینتر چندکاره گزینه بسیار مناسبی می باشد که علاوه بر کار پرینت برای شما کار اسکنر، فتوکپی و فکس را نیز انجام می دهد و این پرینترها به دو دسته تقسیم می شوند:

●پرینترهای شبکه:  این نوع پرینتر برای موقع هایی که تعداد چاپ بسیار بالا و نیز سرعت بالا نیاز است مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند در یک دقیقه 45 تا 100 صفحه را چاپ کند .

●پرینترهای چندکاره خانگی: این نوع پرینتر بیشتر برای استفاده کاربران شخصی مناسب می باشد  و حدودا در یک دقیقه 6 تا 25 صفحه را چاپ میکند.

در واقع باید گفت بهتر است برای کارهای کم حجم و سرعت پایین مورد استفاده قرار گیرد، بعضی از این پرینترها قابلیت چاپ اسناد ذخیره شده بر روی کارت حافظه و یا دوربین های دیجیتال را نیز دارند.

پرینترهای چندکاره در دو دسته پرینترچندکاره جوهری و پرینتر چندکاره لیزری نیز موجود می باشند که نوع کارایی این دو دستگاه نیز با هم متفاوت است و شما می توانید با بررسی هریک ،یکی از آنها را انتخاب کنید و برای انتخاب بهتر و نیز راهنمای خرید پرینترهای چندکاره بهتر است این مقاله را تا آخر مطالعه‌ کنید.

نکاتی در مورد خرید پرینترهای چندکاره

اگر شما قصد خرید پرینترهای چندکاره را دارید بهتر است حتما به نکاتی توجه کنید تا بتوانید دستگاه متناسب را خریداری کنید به عنوان مثال:

●یکی از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است این می باشد که حجم کاری مورد نظر شما چقدر است؟!مثلا اگر حجم کاری بالا است خب مسلما باید دستگاهی را بخرید که جوابگوی این حجم کاری باشد.

●یکی از قابلیت هایی که می تواند مهم باشد این است که دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت اتصال بی سیم را داشته باشد و شما بتوانید بدون اتصال فایل های مورد نظر را از گوشی های هوشمند و لب تاپ به پرینتر بفرستید.

●حتما به این نکته توجه کنید که اگر میخواهید سال های طولانی از دستگاه استفاده کنید حتما از یک کمپانی معتبر خریداری کنید تا بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید.

●اگر سرعت چاپ برای شما حائز اهمیت است پس حتما به این نکته توجه کنید تا دستگاهی را انتخاب کنید که از نظر سرعت عالی باشد.

●یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید این دستگاه می تواند مهم باشد حداکثر سایز کاغذ قابل چاپ می باشد که این بستگی به نوع کار شما دارد.

●حتما به این نکته دقت کنید که کار دستگاه به صورت لیزری یا جوهری است چون این دو کاملا از نظر عملکرد و هزینه با هم متفاوت هستند.

خرید پرینترهای چندکاره

در موارد بالا توضیحاتی در مورد راهنمای خرید پرینترهای چندکاره ارائه داده شده است که شما به کمک آنها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید ،البته موارد بالا فقط نمونه هایی در این زمینه هستند و ملاک های دیگر نیز موجود می باشند.

سخن پایانی:

از آنجایی که دستگاه های پرینتر انواع بسیار متفاوتی دارند حتما قبل از خرید نمونه هایی را مورد بررسی قرار دهید تا پرینتر مورد نظر خود را پیدا کنید.

بعد از انتخاب نوع پرینتر مدل های پرینتر مورد نظر را نیز بررسی کنید چون هریک نیز به مدل های متفاوتی تقسیم می شوند.

مثلا اگر شما قصد خرید پرینترهای چندکاره را دارید حتما توجه کنید که پرینتر شما لیزری یا به صورت جوهری می باشد چون این دو باهم تفاوت هایی دارند و شما با انتخاب یک پرینتر چندکاره می توانید چند دستگاه را همزمان باهم داشته باشید. امیدواریم مطالب این مقاله که در مورد دستگاه های پرینتر و نیز راهنمای خرید پرینترهای چند کاره بوده است برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.