دستگاه کپی

دستگاه کپی

  • 2023-11-12 10:21:50

همه ما ممکن است حداقل یک بار برایمان پیش آمده باشد که بخواهیم از یک فایل ، سند و یا تصویر کپی بگیریم که برای این کار نیاز است دستگاهی باشد تا آن را انجام دهد که این کار توسط ماشین کپی یا همان دستگاه کپی انجام میشود که در عرض چند دقیقه و با سرعت بسیار عالی برای ما کار کپی را انجام میدهد.

این دستگاه ها را معمولا در کافی نت ها دیده اید چون یکی از کارهایی که آنجا انجام میشود کپی‌گرفتن است و در دهه های متوالی از این دستگاه استفاده میشود، این دستگاه انواع متفاوتی دارد که شما میتوانید برای خرید دستگاه کپی تمام مدل ها را بررسی کنید.

تاریخچه دستگاه کپی :

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دستگاه کپی از چه سالی و توسط چه کسی اختراع شده است وکلا تاریخچه این دستگاه به چه صورت میباشد ، بر اساس تحقیقاتی که وجود دارد، اولین دستگاه کپی توسط چستر کارلسون اختراع شده است او در سال 1938 با انجام آزمایش های الکتروفتوگرافی توانست اختراع خود را به نتیجه برساند.

او اولین دستگاه خود را با صفحه روی پوشیده شده به سولفور ساخته است، درست است او توانست اختراع خود را به پایان برساند اما از نظر بعضی شرکتها اختراع او زیاد کاربردی نبود و حتی  نظر آنها این بود که این اختراع بی مصرف میباشد پس نباید تولید انبوه آن انجام شود.

بعد از گذشت زمانی در سال 1944 یک موسسه باعث تحول عظیمی شد، این موسسه قبول کرد تا به کارلسون در تحقیقاتش کمک کند تا بتواند دستگاه خود را توسعه دهد  و در واقع با کمک این شرکت کارلسون توانست  مجوز بهره برداری از اختراع خود را به دست بیاورد.

 پس میتوان گفت اختراع این دستگاه به سالهای خیلی قبل و زمان گذشته باز می گردد و از آنجایی که بسیار کاربردی و مفید بوده است طی سالهای زیادی از گذشته تا حال مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه هم بسیار کار راه انداز است و افراد زیادی از ان برای کار خود استفاده میکنند، اگر شما قصد خرید دستگاه کپی را دارید خواندن تاریخچه آن خالی از لطف نیست.

خرید دستگاه کپی

انواع دستگاه کپی :

برای خرید دستگاه کپی بهتر است اول انواع آن را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید کدام یک برای کار شما مناسب تر است ، در ادامه می خواهیم به معرفی مدل های دستگاه کپی بپردازیم:

●قدیمی ترین نوع دستگاه کپی که امروزه زیاد مورد استفاده قرار نمی‌‌ گیرد و توصیه میشود اگر قصد خرید دستگاه کپی را دارید ،آن را نخرید مدل آنالوگ می باشد ،از این دستگاه تعداد زیادی موجود نمی باشد و اکثر دستگاه های موجود در حال خراب شدن هستند و در صورت خرابی یافتن قطعات آن بسیار کار دشواری می باشد.

●یکی از رایج ترین دستگاه های کپی که امروزه  موجود می باشد مدل دیجیتال آن است که یک دستگاه فوق العاده محسوب میشود این دستگاه چند کاره است و شما علاوه بر کپی می توانید برای کارهای فکس ،اسکن و پرینت از آن استفاده کنید و از نظر ظرفیت برای کاغذ این دستگاه ظرفیت بالا و خوبی دارد پس این مدل میتواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

●یکی از دستگاه های کپی که بسیار کوچک است و فضای کمی را اشغال میکند دسکتاپ می باشد که هم در مدل ساده و هم چند منظوره موجود می باشد اما نکته قابل توجه در مورد این دستگاه این می باشد که کاغذهای A3 را مدیریت نمیکند و فقط برای کاغذ های A4 طراحی شده  است.

●یکی دیگر از دستگاه های کپی که اکثر تولید کنندگان به سمت آن رفته اند دستگاه های چند منظوره می باشد که جدیدترین مدل آن به اینترنت نیز دسترسی دارد و کارهای کپی، اسکن، فکس و پرینت را انجام‌ می دهند ، یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه این می باشد که میتواند کاغذهای کپی شده را بهم متصل کند.

نکاتی در مورد خرید دستگاه کپی :

هنگام خرید دستگاه کپی باید به مواردی توجه کنید تا بتوانید یک دستگاه خوب و مناسب کار خود انتخاب کنید در ادامه چند نکته را بیان میکنیم :

یکی از مواردی که هنگام خرید دستگاه کپی باید به آن دقت کنید این است که دستگاه مورد نظر چه تعداد صفحه را میتواند تولید کند که شما براساس آن می توانید تصمیم بگیرید اندازه سینی ظرفیت چگونه و اندازه دستگاه بزرگ باشد یا کوچک!

هنگام خرید دستگاه کپی به سرعت آن حتما دقت کنید یعنی بدانید نسخه هایی که در یک دفعه توسط دستگاه کپی میشوند چه تعداد هستند چون شاید شما جز مشاغلی باشید که در روز قرار است از این دستگاه دفعات زیادی استفاده کنید.

خرید دستگاه کپی

 یکی از ویژگی هایی که شما میتوانید هنگام خرید به آن توجه کنید این است که دستگاه ساده است یا چند منظوره؟! شما با خرید دستگاه های چند منظوره علاوه بر این که فضای کمتری را اشغال می کنید از خرید چند دستگاه به صورت جداگانه نیز خودداری کرده اید که این بسیار عالی است.

گاهی اوقات قیمت زیاد نشانه کیفیت بالا نیست ممکن است یک دستگاه کپی قیمت زیادی داشته باشد اما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد پس قبل از خرید ویژگی‌های دستگاه را بررسی‌‌ کنید تا گول قیمت را نخورید.

دستگاهی که خریداری می کنید  حتما متعلق به یک شرکت پایدار و قانونی باشد تا بعد دچار مشکل نشوید و بتوانید از پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنها نیز استفاده کنید.

سخن پایانی:

برای این که دستگاه کپی شما دچار آسیب نشود و مدت طولانی از آن بتوانید استفاده کنید بهتر است از کاغذهای باکیفیت برای ان استفاده کنید و نیز هرگز کاغذ مرطوب و کثیف را داخل آن نگذارید.

برای پاک کردن شیشه آن از یک  پارچه مرطوب و یا شیشه پاک کن استفاده کنید، شما میتوانید برای پاک کردن گرد و غباری که در نازل جوهر وجود دارد از یک برس کوچک و نرم استفاده کنید.

هنگام خرید دستگاه کپی حتما از کیفیت دستگاه مطمئن شوید تا هزینه ای که صرف خرید دستگاه میکنید هدر نرود. امیدواریم مطالب فوق که در مورد تاریخچه دستگاه کپی و انواع دستگاه و نیز خرید دستگاه کپی بوده است برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.