بدون دسته بندی

تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور

تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور

 

درست کردن لامپ ویدئو پروژکتور

در این مطلب قصد بررسی تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور را داریم. امروزه استفاده از دستگاه های ویدئو پروژکتور در اغلب مکان های آموزشی، آمفی تئاترها، محل کنفراس، جلسات اداری و … رایج می باشد.

این وسیله ی پر کاربرد دارای قطعات زیادی می باشد که مهم ترین آن ها لامپ ویدئو پروژکتور می باشد.

به دلیل همین اهمیت بالا نیز تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور در صورت بروز مشکل برای آن اساسی و مهم تلقی می گردد. پس در صورنی که شما نیز قصد دارید، اطلاعات خود را در این رابطه بالا ببرید، می توانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت ویدئو پروژکتور به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور

پیش از بررسی تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور لازم است این نکته را بدانید که لامپ ویدئو پروژکتور غیر قابل تعمیر می باشد و برای رفع مشکل لازم است آن را تعویض نمایید.

برای تعویض لامپ ویدئو پروژکتور نیز نیاز به چند ابزار ساده مانند پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ ها،  یک دستکش تمیز و نرم برای جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت و یک دستمال نیاز است.

در مرحله ی اول تعویض لامپ پروژکتور لازم است که دیتا پروژکتور را خاموش کنید و اجازه دهید دستگاه به خوبی خنک شود سپس آن را از پریز برق دستگاه جدا کنید.

اغلب محافظ لامپ در پشت ویدئو پروژکتور قرار دارد. پیچ های محافظ را باز کنید و در محافظ را باز کنید. هنگام بیرون آوردن اسمبلی لامپ هر نوع سیم متصل را جدا کرده و مراقب باشید.

به وسیله دستمال گرد و غبار موجود در محفظه لامپ را تمیز کنید. در مرحله بعدی باید سیم ها را به نام پ جدید متصل کند و نام به جدید را در داخل محفظه قرار دهند در جای خود قرار دارد و پیچ ها را بدون فشار وارد کردن ببندند.

پس از تعویض لامپ ویدیو پروژکتور نیز ضروری است تا چک کنید که آیا مشکلات تصویر برطرف شده است یا نه.

در صورت عدم بر طرف شدن مشکل می توانید مجددا مراحل تعویض را انجام دهید و در صورت عدم نتیجه گیری نیز لازم است تا به یک تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید.

آشنایی با دستگاه ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور دستگاهی می باشد که کار اصلی آن این است که ویدئو ، تصاویر و اطلاعات را بر روی یک صفحه بزرگ به نمایش در می آورد.

اغلب در مکان‌ های آموزشی، نمایشگاه‌ ها و سالن های همایش و کنفرانس به منظور ارائه مطالب از ویدیو پروژکتور استفاده می گردد.

در واقع می ‌توان این گونه بیان نمود که ویدیو‌ پروژکتور مانند یک دوربین معکوس است که به جای دریافت نور، نور را پخش می کند.

هر دستگاه الکتریکی دچار خرابی می شود و نیاز به تعمیر دارد. ویدئو پروژکتور نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به سرویس دارد.

یکی از رایج ترین مشکلات در ویدئو پروژکتور مشکل تصویر است. در صورتی که ویدئو پروژکتور را روشن کردید و تصویری دریافت نکردید یا تصویر بی کیفیتی دریافت کردید، بدانید احتمالا مشکل از لامپ است و در این صورت تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور لازم می شود.

اطلاعاتی از ویدئو پروژکتور

مشکلات تصویر در ویدئو پروژکتور

هنگام استفاده از پروژکتور ممکن است شاهد بروز مشکلاتی باشید. منشا اغلب این مشکلات نیز لامپ ویدیو پروژکتور می باشد.

تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور می تواند موجب برطرف نمودن اغلب این مشکلات گردد.

از جمله مهم ترین این مشکلات می توان موجود در تصویر حاصل از عمل ویدیو پروژکتور می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

کم شدن نور ویدئو پروژکتور: گاهی ممکن است هنگام روشن کردن ویدیو پروژکتور متوجه شوید که نوع کاهش پیدا کرده است. این مشکل چندین دلیل دارد.

یکی از دلایل کم شدن ناگهانی نور مشکل لامپ می باشد. درصورتی که علت کم نور شدن، لامپ بود با تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور می توان آن را بر طرف کرد.

البته گاهی نیز ممکن است علت این مشکل منبع نور خارجی باشد به همین دلیل چک کنید که در اطراف ویدیو پروژکتو پنجره و یا دریچه ای رو به نور خورشید، لوستر و یا لامپ پر نوری وجود نداشته باشد.

در صورت وجود هر کدام از این منابع نوری ابتدا جلوی تابش نور را گرفته و بعد میزان روشنایی تصویر را امتحان نمایید.

خاموش شدن ناگهانی ویدئو پروژکتور: در صورت خاموش شدن ویدیو ‌پروژکتور و روشن نشدن حال باید به سرعت مشکل را برطرف کرد.

در صورتی که مشکل برطرف نشود به قطعه های دیگر هم سرایت می کند. یکی از دلایل روشن نشدن ویدئو پروژکتور وجود خرابی و نقص در لامپ آن  است و با تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور می توان آن را برطرف کرد.

عدم شفافیت و وضوح تصویر

برای تار شدن تصویر چند دلیل وجود دارد که یکی از آنها به پایان رسیدن عمر لامپ ویدئو پروژکتور است.

که در این صورت می توان با تعویض و یا تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور این مشکل را بر طرف نمود. 

جمع بندی

ویدئو پروژکتور دستگاهی می باشد که کار اصلی آن این است که ویدئو ، تصاویر و اطلاعات را بر روی یک صفحه بزرگ به نمایش در می آورد.

اغلب در مکان‌ های آموزشی، نمایشگاه‌ ها و سالن های همایش و کنفرانس به منظور ارائه مطالب از ویدیو پروژکتور استفاده می گردد.

این وسیله ی پر کاربرد دارای قطعات زیادی می باشد که مهم ترین آن ها لامپ ویدئو پروژکتور می باشد.

به دلیل همین اهمیت بالا نیز تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور در صورت بروز مشکل برای آن اساسی و مهم تلقی می گردد. یکی از رایج ترین مشکلات در ویدئو پروژکتور مشکل تصویر است.

در صورتی که ویدئو پروژکتور را روشن کردید و تصویری دریافت نکردید یا تصویر بی کیفیتی دریافت کردید، بدانید احتمالا مشکل از لامپ است و در این صورت تعمیر لامپ ویدئو پروژکتور لازم می شود.

لازم است این نکته را بدانید که لامپ ویدئو پروژکتور غیر قابل تعمیر می باشد و برای رفع مشکل لازم است آن را تعویض نمایید.