بدون دسته بندی

شارژ کارتریج تونر

شارژ کارتریج تونر

 

در این مطلب قصد بررسی نحوه ی شارژ کارتریج تونر داریم. اگر دارای پرینتر می باشید حتما با قطعه ای به نام کارتریج آشنا هستید.هم چنین ممکن است کارتریج پرینتر خود را به دلیل تمام شدن تعویض کرده باشید و یا این که قصد تعویض آن را داشته باشید. در صورت لازم است بدانید که شما می توانید کارتریج خود را شارژ کنید و نیازی به تعویض آن نیست.کارتریج منبع تامین رنگ پرینتر می باشد.  در واقع تونر و جوهر که پرینتر برای چاپ عکس به آن نیاز دارد، درون کارتریج قرار داده می شود.

کارتریج ها مدتی پس از استفاده تمام می شود. امروزه کارتریج ها  را می توان شارژ کرد‌ و دیگر نیازی نیست تا هر بار پس از تمام شدن تونر یک کارتریج جدید تهیه کنید.

برای خرید تونر می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه نمایید.

ابزار لازم برای شارژ کارتریج تونر

اولین چیزی که برای شارژ کارتریج تونر ضروری است، تهیه  تونر با کیفیت و مرغوب می باشد.برای شارژ کردن کارتریچ چند ابزار احتیاج است که این ابزارها همیشه در دسترس هستند.این ابزارها شامل یک پیچ گوشتی چهارسو، کاغذ باطله یا روزنامه، یک ابزار لبه تیز، مقداری پارچه نرم و لطیف  و یک بطری تونر می باشد.

مراحل شارژ کارتریج تونر

در مرحله اول باید کارتریج را از پرینتر خارج کنید و سپس کناری کارتریج را به کمک پیچ گوشتی باز کنید. سپس پوشش کناری کارتریج را بردارید. در مرحله بعد باید درام را خارج‌ کنید.

برداشتن درام قلق دارد و آن هم این است که باید درام را از قسمت سفید رنگ انتهایی بر دارید.

در مرحله بعد باید PCR  را خارج کنید. برای خارج کردن آن باید به کمک یک شی نوک تیز میله PCR  را به سمت راست هل دهد و سپس مقداری به طرف بالا بکشید و در نهایت آن را به سمت چپ بکشید تا خارج شود.

در مرحله بعدی باید جوهر و ضایعات را از یکدیگر جدا کنید.جوهر و ضایعات به وسیله میخ به یکدیگر متصل شده اند برای همین باید میخ را در بیاورید.

سپس باید فنر را از کارتریج خارج کنید.با خارج کردن میخ و فنر دو بخش اصلی تونر از یکدیگر جدا می شود.یکی بخش مربوط به ضایعات و یک بخش مربوط به جوهر می باشد.

در قسمت ضایعات باید پیچ وایپر را باز کنید و وایپر را خارج کنید. در مرحله بعد  با استفاده از یک دستمال نرم و لطیف و تمیز وایپر را تمیز کنید و ضایعات و جوهر های اضافی جمع شده را خارج کنید.دوباره وایپر را سر جای خود تنظیم کنید و آن را با پیچ محکم کنید.

مرحله بعدی مرحله اصلی شارژ کارتریج تونر است. قسمت جوهر را با جوهر با کیفیت پر کنید و مجدد آن را ببندید و سر جای قبلی خود قرار دهید.

مرحله بعدی این است که بخش ضایعات و بخش جوهر را همان طور که باز کردید دوباره ببندید.

میخ هایی که از طرفین کارتریج خارج کردید، دوباره سر جای خود قرار دهید.با دست PCR  را جا گذاری کنید.

درام را در جایگاه خودش قرار دهید و پوشش کناری را در طرفین کارتریج قرار دهید. در نهایت هم کارتریج را در پرینتر قرار دهید.

شارژ کردن کارتریج کمی پیچیده است و به دقت فراوانی نیاز دارد. در صورتی که تجربه ای در زمینه شارژ کارتریج تونر ندارید، بهتر شارژ کردن را به یک متخصص بسپارید.

مزایا و معایب شارژ کردن کارتریج تونر

شما با شارژ کارتریج تونر خود دیگر نیازی به خرید دوباره ی این قطعه نخواهید داشت و تنها جوهر را تهیه می کنید که قیمت آن بسیار پایین تر از قیمت کارتریج می باشد.

به همین ترتیب می توانید در هزینه ی خود صرفه جویی نمایید. البته در صورتی که تصور می کنید که انجام مراحل شارژ کردن کارتریج زمان بر و یا دشوار می باشد،می توانید قطعه ی کارتریج تمام شده ی خود را به مراکزی که این گونه قطعات را بازیافت می کنند برده و در ازای تحویل آن هزینه ای دریافت کنید و پس از آن نیز اقدام به خرید یک کارتریج نو نمایید.

اما در این بین بهترین راهکار مراجعه به مراکزی است که با دریافت هزینه، به شارژ کردن کارتریج تونر شما می پردازند.

در این صورت شما می توانید علاوه بر صرفه جویی در وقت خود، در میزان هزینه ی خود نیز صرفه جویی نمایید. زیرا هزینه ی شارژ کردن به نسبت خرید دوباره ی آن پایین تر می باشد.

البته دقت داشته باشید که به مراکزی برای شارژ کارتریج تونر مراجعه نمایید که تخصص کافی در این زمینه داشته باشند و از تونر و جوهر مناسب برای شارژ کردن کارتریج شما استفاده نموده و موجب رسیدن آسیب و یا صدمه به آن نگردند.

مزیت ها و معایب شارژ کردن کارتریج تونر

جمع بندی

کارتریج منبع تامین رنگ پرینتر می باشد.در واقع تونر و جوهرکه پرینتر برای چاپ عکس به آن نیاز دارد، درون کارتریج قرار داده می شود. کارتریج ها مدتی پس از استفاده تمام می شود.

امروزه شارژ کرد‌ن کارتریج  انجام پذیر است و دیگر نیازی نیست تا هر بار پس از تمام شدن تونر یک کارتریج جدید تهیه کنید.

بهترین راهکار  برای شارژکردن  مراجعه به مراکزی است که با دریافت هزینه، به شارژ کردن کارتریج تونر شما می پردازند.

در این صورت شما می توانید علاوه بر صرفه جویی در وقت خود، در میزان هزینه ی خود نیز صرفه جویی نمایید.

زیرا هزینه ی شارژ کردن کارتریج تونر به نسبت خرید دوباره ی آن پایین تر می باشد.البته دقت داشته باشید که به مراکزی برای شارژ کارتریج تونر مراجعه نمایید که تخصص کافی در این زمینه داشته باشند.