بدون دسته بندی

همه چیز درباره مخترع پرینتر لیزری و آشنایی با آن

همه چیز درباره مخترع پرینتر لیزری و آشنایی با آن

مخترع پرینتر لیزری

 مخترع پرینتر لیزری

‏گری استارک‌ودر کسی است که با تشویق مداوم پی‌درپی روسای خود توانست که به تولید پرینتر لیزری بپردازد و با همین کار خود سبب شد که نوعی انقلاب به وجود بیاید.  مخترع پرینتر لیزری با انجام این کار توانست پرینت مستقیم تصاویر و متن ها را از ترمینال های کامپیوتر در منازل و دفاتر کار فراهم کند. آقای استارک ‌ودر جوایز اسکار را به علت پیشرفت های فنی در در زمینه فیلمسازی دریافت نموده است. و در اواخر دهه ۱۹۶۰  در شرکت زیراکس مشغول به فعالیت بود شرکتی که در آن زمان تولید کننده برتر دستگاه های کپی در جهان به حساب می آمد. 

جهت قیمت دستگاه کپی به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

در این تکنولوژی با کمک لنز های فتوگرافیک به کپی توانست کپی کردن تصویر یک صفحه کاغذ روی صفحه دیگر را فراهم نماید. اما برای مخترع پرینتر لیزری در اینجا سوالی پیش آمده بود که آیا می توان از  یکی از گام های این مرحله عبور کرد یعنی  استفاده از مستندات فیزیکی و در عوض یک سیگنال الکترونیکی را به طور مستقیم از ترمینال کامپیوتر به پرینتر فرستاد. مخترع پرینتر لیزری در زمانی که  باید بر روی پروژه ماشین فکس کار میکرد در وقت اضافه و خود شروع آزمون خطا با دستگاه های کپی و تکنولوژی دیجیتال کرد وی می‌خواست این دو تکنولوژی را با یکدیگر ترکیب کند.

سرنوشت مخترع پرینتر لیزری

زندگینامه مخترع پرینتر لیزری

 مخترع پرینتر لیزری در زمان تحصیل خود که در زمینه هولوگرافی مطالعه می کرد روی لیزرها، منبع نوری شدید تقویت شده   اطلاعات خود را بالا می‌برد و دلیل آن هم این بود که می خواست بداند آیا می تواند لیزر ها را به پرینتر ها آورد یا خیر. مالکوم گلدول در سال ۲۰۱۱ در مقاله‌ای از نیویورکر به این صورت نوشته است که  ایده‌ استارک ودر یک ایده رادیکالی بوده و پرینتر ها از زمان گوتنبرگ تنها فقط به بازتولید می پرداختند، یعنی اگر میخواستند یک تصویر یا نامه خاص را پرینت کنند تنها به صورت فیزیکی می توانستند به آن دسترسی داشته باشند.

کاری که مخترع پرینتر لیزری می‌خواست انجام دهد برداشتن مجموعه از بیت ها بایت ها صفرها و یکها بود و انتقال دادن آنها به صورت مستقیم به دستگاه کپی. و این یعنی مخترع لیزری به صورت تئوری قادر بود از هر چیزی پرینت بگیرد.

رئیس آقای استارک ودر در شرکت زیراکس امیدی به آزمایش‌های وی نداشت و لیزرهای او را یک اسباب بازی تلقی می کرد. آقای استارک ودر آزمایش های خود را به صورت پنهانی ادامه می‌داد و در مصاحبه هایی که با نیویورکر انجام داده بود بیان کرده بود که آزمایش های خودش  را در اتاق پشتی در یک پرده سیاه دنبال می‌کرده است و در آخر بعد از آزمون و خطا با لیزرها و لیزر های نوری توانسته است  نتیجه اولیه را به دست بیاورد. رئیس وی هنوز کار او  را نپذیرفته بود و استارک‌ودر را تهدید میکرده است که استارک ورد و تمام کارمندان زیر دستش را اخراج می‌کند.

تاسیسات

در سال ۱۹۷۱ مخترع پرینتر لیزری توانست به یک تأسیسات تحقیقاتی دیگر در پالو آلتو برود و در آنجا کارش را ادامه داد و با هر پیشرفت، به صورت دائم می‌توانست پنت  های جدید  را ثبت کند البته این موضوع به نفع شرکت زیراکس بود نه به نفع خود مخترع. این مخترع پرینتر لیزری در جریان یک مصاحبه با موزه تاریخ کامپیوتر در سال ۲۰۱۰ بیان کرد که من به آنها گفتم می خواهم دستگاهی را تولید کنم که همه چیز را پرینت بگیرد. وی گراف ها و چارت های مختلفی را با انواع فونت ها و ابعاد گوناگون پرینت می گرفت و حتی می‌توانست پرینت تصاویر روی شیشه را هم انجام دهد. این در صورتی بود که همگی با وضوح بسیار بالایی صورت می گرفت.

شرکت زیراکس دارای چندین واحد بود که بر روی پرینترهای دیگر کار خود را انجام می داد، اما به هنگام بررسی سه دستگاهپروتوتایپ فهمید که پرینتر لیزری استارک‌ودر سریع تر و کارآمدتر عمل میکند. این پرینتر لیزری در سال ۱۹۷۷ روانه بازار شد. دستگاه زیراکس ۹۷۰۰ به یکی از موفق ترین محصولات تاریخ زیراکس به حساب آمده  که برای اولین بار با پرینت مستقیم از طریق کامپیوتر ها امکان پذیر بود. باید گفت ساخت این پرینتر سبب شد که انقلابی جدید در تکنولوژی پرینت به وجود بیاید. مدیر ارشد تکنولوژی زیراکس استیو در یک مقاله ای در وب سایت رسمی شرکت اعلام کرده است که جای بحث دارد که پرینتر لیزری بزرگترین اختراع مرکز تحقیقاتی زیراکس به حساب می آمده است.

معرفی استارک‌ودر اولین مخترع پرینتر لیزری

مخترع پرینتر لیزری، استارک ودر در روز ۹ ژانویه ۱۹۳۸ در شهری لنسینگ میشیگان به دنیا آمد پدرش کسب و کار مواد لبنی داشت و مادرش خانه دار بود و وی به عنوان تنها فرزند خانواده در زیرزمین خانه مشغول بازی بود که در این هنگام به باز  و بسته کردن ساعت ها و رادیو ها میپرداخت. که برخی اوقات همسایه ها از وی شکایت می‌کردند چرا که آزمایش هایی که انجام میداد باعث اختلال در گیرنده های تلویزیون میشد.

او در سال ۱۹۶۰ در دانشگاه میشیگان فارغ التحصیل شده و بعد به نیویورک رفت تا در کمپانی آنجا فعالیت کند و سپس به زیراکس بپیوندد. در سال ۱۹۶۶ مدرک فوق لیسانس خود را در زمینه مطالعات نوری از دانشگاه روچستر گرفت. و در زمانی که مشغول به کار برای شرکت زیراکس در کالیفرنیا بود استارک ودر تبدیل به مشاور برای صنعت فیلم شد. وی در سال ۱۹۷۷ به تیم افکت های دیجیتالی که نخستین فیلم جنگ ستارگان بود مشاوره داد.

تاسیسات تحقیقاتی

همچنین  در سال ۱۹۹۴ هم به علت تلاش های فراوانی که در زمینه اسکن و فیلم رنگی انجام داد توانست جایزه اسکار را  از آن خود کند بعد از ۲۰ سال فعالیت در شرکت زیراکس استارک ودر به اپل پیوست و حدود ۱۰ سال روی تکنولوژی تصویر سازی رنگی مشغول به فعالیت بود از سال ۱۹۹۷ تا بازنشستگی او در سال ۲۰۰۵ هم در مایکروسافت فعالیت می کرد و بعدا به فلوریدا مهاجرت کرد.

باید دانست که گری استارک ودر با ایده گرفتن از دستگاه کپی و اضافه نمودن قسمت های جدید توانست پرینتر لیزری را اختراع کند. پرینترها در ابتدا فقط در اداره ها و سازمان ها مورد استفاده بودند و به مرور زمان به کاربردهای آنها هم افزوده شده،در حال حاضر پیشرفته ترین پرینتر، پرینترهای سه بعدی لیزری خواهند بود. شما می توانید برای خرید پرینتر با ما تماس بگیرید.