بدون دسته بندی

تعمیر پرینتر سوزنی

تعمیر پرینتر سوزنی

تعمیرات پرینتر سوزنی

 تعمیر پرینتر سوزنی

 نحوه تعمیر پرینتر سوزنی

تعمیر پرینتر سوزنی از موارد مهمی است زیرا این پرینتر یکی از قدیمی ترین چاپگر ها به حساب می آیند، بیشتر پرینترهای سوزنی به صورت سیاه و سفید کار خود را انجام می دهند، اما در برخی اوقات جوهر رنگی هم در آنها استفاده می‌شود. در بیشتر ادارات شرکتها بانک ها برای ثبت اطلاعات بر روی رسید،  و دفاتر بیمه برای ثبت کردن مشخصات بر روی دفترچه از پرینتر سوزنی استفاده می کنند. این پرینتر برای مصارف خانگی به هیچ عنوان کاربردی ندارد.

دستگاه پرینتر سوزنی دارای سوزن های بسیار باریکی هستند که در اثر ضربه به جوهر بر روی کاغذ چاپ مورد نظر را ایجاد میکنند. وباید گفت هر چقدر که شدت ضربه بیشتر باشد، مطمئناً کیفیت چاپ واضح تر است. این پرینتر ها در دو نوع خطی و ماتریسی در حال تولید هستند که از لحاظ تنوع مدل سوزنی بسیار پایین تر از مدل های لیزری و جوهرافشان خواهند بود.

 روش تعمیر پرینتر سوزنی

شرکت های ساخت پرینتر

شرکت های مختلفی پرینترهای سوزنی را تولید و روانه بازار می‌کنند. همانطور که گفته شد پرینتر سوزنی یکی از پرکاربردترین ماشین های اداری هستند که نحوه چاپ پرینتر به اینگونه است که سوزن هایی که در داخل هد چاپگر سوزنی وجود دارد، جوهر را با ضربه زدن به نوار جوهر یعنی مواد مصرفی چاپگر سوزنی را برداشته و آن را پیکسل پیکسل به گونه ماتریسی و خطی بر روی کاغذ شکل می دهند. اما باید در نظر گرفت بیشتر جوهر چاپگر های سوزنی به رنگ مشکی بوده و هرچند که جوهر های رنگی هم برای این چاپگر ها کاربرد دارند. اما برخی اوقات ممکن است که به دلایل مختلفی پرینترهای سوزنی دچار مشکل شوند و برای آن آسیب های مختلفی به وجود بیاید.

در اینجا باید دانست که تعمیر پرینتر سوزنی یک کار تخصصی است و حتماً باید توسط تعمیرکاران متخصص صورت بگیرد. اما بهتر است که برای جلوگیری نمودن از تعمیر پرینتر سوزنی از آن مراقبت کرد، و به موقع برای سرویس پرینتر سوزنی اقدام نمود تا بتوان حدالامکان از تعمیر پرینتر سوزنی جلوگیری نمود. چرا که برخی اوقات ممکن است با تعمیر پرینتر سوزنی  دیگر نتوان مانند قبل از کیفیت آن بهره‌مند شد.

ویژگی های پرینتر سوزنی

پرینترهای سوزنی زمانی که با دیگر پرینتر ها مقایسه می‌کنیم متوجه خواهیم شد که این نوع پرینتر ها از حافظه کمتری استفاده میکنند، این پرینترها برخلاف پرینترهای لیزری و جوهرافشان توانایی بیشتری برای پردازش یک صفحه در یک لحظه را نخواهند داشت، و باید اطلاعات را به صورت خط به خط چاپ کنند، پس به حافظه کمتری احتیاج خواهند داشت.

این نوع پرینترها از زبان های توصیفی دیگر نمی توانند استفاده کنند. خرید پرینتر سوزنی برخلاف دیگر پرینترها از زبان های مخصوصی مانند pcl استفاده نکرده و در این پرینترها برای تنظیم پاور پارامترهایی مانند شماره صفحه یا کیفیت از کاراکترهای اسکی استفاده می کنند. در پرینتر سوزنی استفاده کردن از کاغذهای پیوسته برای چاپ فرم هایی که هائی هستند و  ممکن است چندین صفحه را داشته باشند استفاده خواهد شد. عمر مفید این پرینترها حدود ۲۰۰ میلیون کاراکتر است.

 تعمیر کردن پرینتر سوزنی

 شاید کاربرانی که از پرینترهای سوزنی استفاده می کنند در بیشتر مواقع عملکرد دستگاه آنها دچار اختلال شود. پرینترهای سوزنی هم مانند دستگاه های دیگر به علت استفاده‌های مکرر ممکن است که دچار آسیب شوند و در نهایت عملکرد خوبی را جهت پرینت گرفتن ارائه ندهد. اما باید در نظر گرفت که استفاده از هر دستگاهی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد و اگر چند وقت یکبار به آن رسیدگی نشود ممکن است که دچار آسیب شود و در این صورت کاربر باید برای تعمیر پرینتر سوزنی اقدام نماید.

هر چند وقت یکبار جهت پیشگیری نمودن از تعمیر پرینتر سوزنی کاربر باید آن را تمیز و یا اقداماتی که مربوط به سرویس پرینتر میشود را انجام دهد که بهتر است که جهت جوابدهی بهتر حتما از سرویسکار با تجربه جهت انجام این کار کمک گرفته شود. در آخر هم باید گفت تعمیر پرینتر سوزنی کاری تخصصی بوده حتما باید توسط تعمیرکار متخصصی که در این زمینه تجربه دارد کمک گرفته شود. در برخی اوقات با تعمیر پرینتر سوزنی شاید قابلیت دستگاه همانند روز اول آن شاید نباشد پس باید حتما برای سرویس آن وقت و هزینه کرد تا از پرینتر سوزنی به مدت طولانی استفاده گردد و همچنین از تعمیر آن جلوگیری نمود.

خرید پرینتر سوزنی

پرینترهای سوزنی مانند پرینترهای جوهرافشان و لیزری دارای تنوع نخواهند بود. ولی بهتر است بگوییم که پرینترهای سوزنی نسبت به دیگر چاپگرها دارای تفاوت های خاصی می باشند. از مشخصات مهمی که در زمان خرید پرینتر سوزنی باید به آن توجه کرد. سرعت پرینتر کیفیت چاپ ظرفیت کاغذ سایز کاغذ قابلیت اتصال به دستگاه های مثل کامپیوتر لپتاپ تبلت موبایل دستگاه می باشد. اما کاربرد در زمان خرید باید با توجه به انتظاری که از دستگاه دارد آن را خریداری نماید و همچنین در زمان استفاده از پرینتر سوزنی باید نکات بسیار مهمی را رعایت کند تا از تعمیر پرینتر سوزنی جلوگیری نماید.

شرکت های تولید پرینتر

 مزایا و معایب

پرینتر سوزنی در زمان استفاده از آن صدایی را  تولید کرده که برای بسیاری از کاربران این صدا آزار دهنده است و قیمت این پرینتر سوزنی نسبت به پرینترهای جوهرافشان و لیزری پایین تر خواهد بود، ولی دارای سرعت بالایی در زمان چاپ است. و این پرینتر ها میتوانند حدود ۱۰ سال عمر مفید باشند و این در صورتی است که کاربر بتواند از آن به بهترین شکل مراقبت کند و با همین مراقبت از تعمیر پرینتر سوزنی جلوگیری کند. قیمت مواد مصرفی پرینتر سوزنی نسبت به دیگر پرینتر ها پایین تر است و این دستگاه داده ها را به صورت خط پرینت می کند. به همین خاطر همانطور که می دانیم این پرینتر به حافظه کمتری احتیاج دارد.

انواع پرینتر سوزنی

پرینترهای سوزنی از نظر عملکرد مانند هم هستند ولی دارای انواع مختلفی خواهند بود.

پرینتر ماتریس نقطه ای: فناوری این پرینت ساده بود و کاغذ بر روی درام پرس می‌شود و در آخر کاراکتر چاپ خواهد شد کاغذ با جلو رفتن کار چاپ به جلو کشیده می‌شود. این پرینتر به صورت الکترومغناطیسی حرکت کرده و به ریبون  که در بین کاغذ و سوزن قرار گرفته است ضربه می‌زند.

 پرینتر چرخ آفتابگردان:این نوع پرینتر بر روی چرخ دنده های فلزی و پلاستیکی نصب شده و مانند گل آفتابگردان است روی هر گل  کاراکتر های کوچک و بزرگی وجود دارد، که با هر حرکت به جوهر ضربه می‌زند.

پرینتر خطی: در این پرینتر اطلاعات و نوشته در یک سطر به صورت یکجا چاپ می شود و در واقع این دستگاه به صورت همزمان می تواند چند کاراکتر را بر روی یک خط چاپ نماید.

جهت خرید ماشین های اداری می توانید به فروشگاه اینترنتی مهام پرینت مراجعه گنید.