با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به ایستادن در صف های طولانی نیست فقط کافیست با استفاده از دستگاه پیجر خدمات رسانی به مشتریان را سازماندهی کنید که این عمل باعث جلب رضایت مشتری می شود.بارها پیش آمده که افراد برای گرفتن خدمات از رستوران ها , بستنی فروشی , ادارات , مراکز تعویض پلاک و … در صف های طولانی ساعت ها ایستادن و منتظر مانده اند که این صف ها باعث هرج و مرج و بی نظمی می شوند.
پیجر مشتری جز بهترین تجهیزات برای مدیریت صف مشتریان در مراکز خدماتی و کسب و کارهای مشتری محور به حساب می آید . به طوری که با وجود این دستگاه دیگر نیازی به ایستادن مشتریان در صف های طولانی نیست .نانوایی های بزرگ , کافی شاپ ها , رستوران ها جز بهترین گزینه ها برای استفاده از این دستگاه هستند.
فرض کنید برای سفارش غذا به یک اغذیه فروشی بزرگ رفته اید. در زمان سفارش غذا به شما پیجری تحویل داده میشود، زمانی که غذای سفارشی شما آماده شود، مهماندار با وارد کردن شماره پیجر مشتری او را فرا می خواند و پیجر با لرزش یا نواختن صدا مشتری را آگاه می سازد. در واقع این دستگاه برای مدیریت صف در فروشگاه ها و مراکز خدماتی پر مشتری یک گزینه ایده آل محسوب می شود.
برای خرید تجهیزات فروشگاهی وبانکی به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.
این دستگاه به صورت دو دسته تقسیم می شوند پیجرهای صورتی و پیجرهای لرزشی .
این مدل های پیجر با توجه به استراتژی و نوع سرویس دهی مورد استفاده قرار می گیرند.
این دستگاه ها در ایران عموما در فودکورت و فست فودهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، سیستم هشدار این پیجرها لرزشی است اما اکثر آنها از هشدار نوری و صوتی هم برخوردار هستند. معمولا از چندین پیجرهایی در فست فود، فودکورت، کترینگ، کارواش، مراکز تعویض پلاک، داروخانه ها و … استفاده می شود.
عملکرد این پیجر به این صورت است که شما با مراجعه به صندوق و ثبت سفارش یک پیجر می گیرید ، با توجه به این که پیجرها به صورت وایرلس فعال هستند شما می توانید آزادانه در هر جایی مستقر باشید و منتظر دریافت سفارش خود بمانید. معمولا این ارتباط تا فواصل ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر هم برقرار است (با توجه به شرایط محیط) و در صورت نیاز به افزایش برد می بایست از تقویت کننده امواج استفاده شود.
با فرا رسیدن نوبت شما متصدی با وارد کردن شماره نوبت شما در صفحه کلید (فرستنده) فرمان پیج صادر می گردد، در این هنگام پیجری که در اختیار دارید از طریق آلارمهای نوری، صوتی و ویبره شما را مطلع می سازد. شما نزد متصدی می روید و بعد از تحویل پیجر به او سفارش خود را تحویل می گیرید.
معمولا این پیجرهای لرزشی دارای یک پایه شارژ هستند که حداکثر ۱۰ عدد پیجر روی آن قرار می گیرد. با قرار دادن پیجرها روی هم روی این پایه آنها شارژ می شوند. معمولا دستگاه های فراخوان مشتری لرزشی دارای بدنه ضد ضربه و ضد آب هستند که طول عمر آنها را افزایش می دهد.
دستگاه های پیجر صوتی رایج ترین شکل دستگاه پیجر در ایران محسوب می شوند این دستگاه ها دارای نمایشگر و فراخوان صوتی هستند که مجهز به یک صفحه نمایشگر LED با توانایی نمایش اعداد سه رقمی است. شما با مراجعه به دستگاه نوبت دهی یک نوبت دریافت می کنید و منتظر می ماند.متصدی با فشردن صفحه کلید به ترتیب شماره ها را وارد می کند و سیستم فراخوان صوتی نیز شماره را با صدای بلند می خواند. این شماره در سیستم نمایشگر دستگاه نیز نمایش داده می شود. این پیجرها قابلیت نصب روی دیوار یا آویز از سقف را دارند به همین دلیل هم به جای کمی برای نصب نیاز دارند. معمولا در مراکز دولتی، پیشخوان دولت، دفاتر اسناد رسمی، بانک ها و … از این مدل سیستم فراخوان مشتری استفاده می شود.
مدیریت صف در مراکز نیازمند سیستم نوبت دهی از جمله مهمترین مزایای استفاده از چنین دستگاه هایی است. افزایش نظم و همچنین مدیریت زمان و صرفه جویی در آن می تواند مهمترین دستاورد استفاده از این دستگاه ها در مراکزی با مراجعه زیاد ارباب رجوع باشد.
از جمله دیگر مزایای استفاده از این دستگاه های می توان به جلب رضایت مشتریان و صرفه جویی در هزینه های استخدام نیروی انسانی کار اشاره کرد. کاهش هرج و مرج و جلوگیری از تنش در فضای کاری می تواند یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه های فراخوان مشتری در مراکز پر رفت و آمد باشد.
می توان انواع دستگاه های فراخوان مشتری را به صورت شخصی سازی شده سفارش داد، به طور مثال استفاده از لوگو یا رنگ خاص برای نمایش یا در تهیه بدنه پیجرها از جمله مواردی است که در این زمینه می توان به آنها اشاره کرد.
دستگاه های فراخوان مشتری یا همان پیجر آزادی عمل بیشتری به مشتری می بخشند، ضمن این که کارمندان مجموعه نیز می توانند با فراغت بال به کارهای خود بپردازند و رعایت صف نیز کار ساده تری است. رعایت انصاف در صف نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از چنین دستگاه هایی در مراکز با تعداد ارباب رجوع بالا است.
این دستگاه ها برای نظم دهی به کار و رضایت مشتریان هست. نصب و راه اندازی این دستگاه ها بسیار آسان و همچنین اکثر برندهای موجود در بازار دارای خدمات پس از فروش هستند. بنابراین می توان با استفاده از چنین دستگاه هایی با صرف هزینه مقرون به صرفه در وقت و هزینه های جاری مجموعه صرفه جویی کرد.