بدون دسته بندی

شباهت ها و تفاوت های پرینتراپسون تک کاره و چند کاره

شباهت ها و تفاوت های پرینتراپسون تک کاره و چند کاره

مقایسه پرینتراپسون تک کاره و چند کاره

 شباهت ها و تفاوت های پرینتراپسون تک کاره و چند کاره

پرینتر ها دارای کاربردهای زیادی خواهند بود و بیشتر برای مصارف خانگی و مشاغل گوناگون از آنها به کار برده میشود. بیشتر کاربران به چاپگر ها برای محیط های کاری و اداری خود نیاز دارند. اما انتخاب و خرید این نوع پرینتر ها به دلیل اینکه دارای تنوع هستند باعث میشود که کاربر در هنگام خرید به درستی نتواند تصمیم بگیرد پس به شباهت ها و تفاوت های پرینتراپسون تک کاره و چند کاره نیاز دارید تا خریدی درست داشته باشید.

برای انتخاب کردن یک پرینتر مناسب باید کاری که با آن صورت گیرد مورد توجه واقع شود و همچنین در زمان خرید پرینتر به مواردی مثل  سرعت، رزولوشن، ابعاد ظرفیت سینی، نوع چاپ، سایزهای کاغذ مورد استفاده هم در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه اگر حجم کاری بالا باشد پس باید چاپ با کیفیت بالایی صورت گیرد.  در این هنگام باید دستگاهی انتخاب گردد  که دارای رزولوشن و سرعت بالایی باشد، در صورتی که از پرینتر  برای  مصارف خانگی قرار است استفاده شود می توان از  پرینتر تک کاره با قیمت کمتری تهیه نمود.

جهت خرید ماشین های اداری به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

 یکی از تولیدکننده های معروف پرینتر که در بازار وجود دارند برند بزرگ اپسون است. که توسط شرکتی در ژاپن در دست تولید قرار گرفته است. این شرکت دستگاه پرینتر  را  در مدل های مختلف با کیفیت بسیار بالایی تولید میکند و این سه مدل عبارت است از:

مدل لیزری، جوهرافشان و سوزنی هرکدام از این نوع  پرینترها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های ویژه ای هستند. باید دانست که شرکت بزرگ اپسون یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه پرینتر در دنیا میباشد.

دستگاه پرینتر تک کاره اپسون

 پرینتر تک کاره اپسون

پرینترهای تک کاره اپسون فقط قابلیت چاپ اسناد را به صورت سیاه و سفید و رنگی داشته و برای کاربرانی که نیاز به چاپ کاغذ دارند  پرینتر اپسون گزینه بسیار مناسب است. کیفیت چاپ پرینتر تک کاره اپسون بالا بوده و همچنین در زمانی که حجم چاپ بالا باشد با همان کیفیت بالا عمل چاپ را انجام خواهد داد.

همچنین باید گفت  تعمیر  این دستگاه  راحت و ارزان بوده  و دارای کاربردی آسان و سرعت چاپ آن بالا بوده و در هنگام عمل چاپ با حجم زیاد هزینه کمتری هم برای هر برگ چاپ صورت می گیرد. این پرینترها مکان کمتری را اشغال کرده و اگر کاربر نیاز به اسکن و کپی نداشته باشد، پرینتر تک کاره اپسون بسیار گزینه مناسبی است.

پرینتر چندکاره اپسون

در محیط های اداری شرکتی و فروشگاهی که باید در طول روز چندین عملیات به غیر از چاپ مثل ارسال فکس انجام شود. در زمان خرید هر دستگاه باید به کارکرد آن علاوه بر هزینه توجه گردد. باید گفت اگر قرار باشد که از هر کدام از این عملکرد ها دستگاه جدید تهیه شود. نیاز به فضای بسیار زیادی برای قرار دادن آنها خواهد داشت و برای هر کدام از این دستگاه ها باید مسیر سیم کشی برای وصل شدن به دستگاه کامپیوتر یا برق را تعبیه کرد که این عوامل باعث مشکل خواهد شد.

باید توجه داشت که چندین سیم را نمیتوان به  پریز برق متصل کرد. حتی دستگاه یا کامپیوتر هم قابلیت اتصال چند سیم را نخواهند داشت. پس باید از یک چند راهی استفاده نمود. و در نهایت بهترین گزینه استفاده کردن از پرینترهای چندکاره اپسون است که این مشکلات به وجود نخواهد آمد. همه پرینترهای چند کاره اپسون شاید همه قابلیت ها را نداشته باشند و  این دستگاه ها ممکن است دو یا سه عملکرد را داشته باشند و باید در هنگام خرید چند مدل مختلف آن را مورد بررسی قرار داد. در ابتدا باید در نظر گرفت که در زمان کار از پرینتر چه انتظاراتی وجود دارد.

شباهت ها و تفاوت های پرینتراپسون تک کاره و چند کاره

پرینتر چند کاره اپسون همانند پرینتر تک کاره از لحاظ چاپی به دو نوع سیاه و سفید و رنگی تقسیم شده که هر کدام از این ها با توجه به نیاز کاربر باید خریداری شود.

 همچنین باید در نظر گرفت که اگر این پرینترها چند کاره باشند قیمت آنها بالا بوده و کاربرد بسیار خاصی هم خواهند داشت.

 نوع رنگی پرینتر چندکاره اپسون بیشتر در دفتر های فنی و خدمات چاپ استفاده شده. برای کاربرد عادی از نوع سیاه و سفید استفاده می شود.

 شاید در ابتدا برای پرینترهای چند کاره هزینه زیادی پرداخت شود اما زیاد بودن آن نسبت به پرینتر تک کاره کاملاً طبیعی است. در کل باید گفت خرید یک پرینتر چند کاره نسبت به خرید پرینتر تک کاره  به صرفه خواهد بود.

داشتن یک پرینتر چندکاره نسبت به خرید پرینتر تک کاره  فضای کمتری را اشغال کرده و همچنین سیم آن جمع و جور است و ظاهر زیبایی را ایجاد می کند. تعمیر کردن پرینتر چندکاره نسبت به پرینتر تک کاره بسیار ارزان بوده و قطعات آن به راحتی پیدا و قابل جایگزینی است. داشتن یک دستگاه پرینتر چندکاره نسبت به پرینتر تک کاره برق کمتری را مصرف کرده و از لحاظ قیمت بسیار مناسب می باشد.

 سرعت عمل قسمت های پرینتر تک کاره اپسون در بخش کپی بیشتر است.

در پرینترهای چهار کاره قابلیت های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تجربه کاربر افزایش پیدا کند.

دستگاه پرینتر چندکاره اپسون

 نکات مهم در زمان خرید پرینترهای اپسون

1.  نیاز کاربر باید مشخص شود:

کاربر در ابتدا باید انتظارات خود را برای تهیه پرینتر مشخص کند که چه نیازهایی دارد. ممکن است که کاربر فقط نیاز به دستگاه کپی داشته باشد، پس در این صورت خرید پرینتر تک کاره جوابگو خواهد بود. اما در برخی اوقات شاید کاربر از دستگاه پرینتر انتظاراتی دیگر را داشته باشد که در این مواقع بهترین گزینه خرید دستگاه پرینتر چند کاره است.

۲.تعیین هزینه خرید دستگاه:

برای خرید پرینتر چند کاره باید هزینه بیشتری را پرداخت نمود. چرا که این نوع دستگاه دارای قابلیت های زیادی است. پس به طبع هزینه آن بیشتر میشود، اما باید در نظر گرفت که خرید پرینتر چند کاره هزینه کمتری را نسبت به خرید دستگاه های تک تک دارد.

کاربرد آسان:

برخی از دستگاه های چند کاره وتک کاره اپسون کاربرد های خاص هستند و بیشتر این کاربردها در پرینترهای چندکاره رنگی دیده خواهد شد. و بعضی از آنها دارای نصب سختی هستند. و بیشتر افراد به دنبال کاربرد راحت بوده و پرینترهای چند کاره انتخاب آنها گزینه مناسبی است.