بدون دسته بندی

معرفی انواع تکنولوژی پرینترها از قدیم تا به امروز

معرفی انواع تکنولوژی پرینترها از قدیم تا به امروز

معرفی انواع تکنولوژی پرینترها

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع تکنولوژی پرینترها از گذشته تا به امروز بپردازیم

پرینترها در سالهای گذشته تا به امروز تغییرات زیادی کرده اند و هم اکنون دستگاه های چاپگری هستند که دارای کیفیت بسیار مطلوب خدمات متنوعی را به مصرف کنندگان ارائه می دهند .

دستگاه های پرینتر در اواسط قرن بیستم در میان شرکت ها و صنعت  های  مختلف جا باز کرد .

ولیکن هم اکنون خیلی از ما حتی در منزل شخصی خود یک دستگاه پرینتر برای مصارف شخصی ما نیز داریم .

در طول سالهای گذشته شرکت های متفاوتی به صورت رقابتی با یکدیگر پرینترهای مختلفی با تغییراتی زیادی تولید کرده اند و سعی کردند در پرینترهای جدید از بروزترین و جدیدترین تکنولوژی ها استفاده نمایند.

همچنین بخوانید از آموزش تبدیل چاپگر معمولی به وایرلس

پرینترهای سه کاره و چهارکاره

 

در گذشته کاربران مجبور بودند برای هرکدام از خدمات پرینت اسکن و کپی از دستگاه مختص آن به صورت جداگانه استفاده کنند که این کار هم فضای زیادی از محیط را اشغال می کند و هم شامل هزینه بسیار زیادی می شود .

اما با تولید پرینترهای چندکاره و عرضه آنها به بازار این مشکل حل شده است و به راحتی می توان تنها با خرید یک دستگاه چند قابلیت مختلف را در یک پرینتر چندکاره باهم داشت .

به همین علت این پرینترهای در باز بسیار محبوب و پرفروش می باشند و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه و همچنین فضای کمی از محیط را اشغال می کنند.

انواع تکنولوژی پرینترها

فناوری وایرلس یا همان wifi

استفاده از تکنولوژی wifi در پرینتر در محیط های شلوغ دسترسی به پرینتر را بسیار آسان نموده است.

در حین کار با پرینترهای دارای قابلیت وایرلس، تنها کافیست یک بار پرینتر را با کابل به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید و پرینتر را بر روی دستگاه نصب

کنید و بعد از آن با اتصال پرینتر به شبکه ‌ی wifi، می‌توانید برای همیشه بدون نیاز به اتصال با کابل، در محدوده‌ی wifi خود، عملیات پرینت های خود را انجام دهید.

این قابلیت باعث شده که کاربر بتواند به راحتی با گوشی همراه خود یا تبلت عملیات پرینت را انجام دهد.

تکنولوژی Jet Intelligence hp

 

کمپانی بزرگ اچ پی برای پرینترهای لیزری خود تونر کارتریج های جدیدی تولید و در بازار عرضه کرده است که از نظر ساختاری با کارتریج های معمولی بسیار تفاوت دارند .

در این مدل کارتریج ها تونر های سه لایه استفاده شده که این تونرها دارای پوسته سخت خارجی پلیمرهای رنگی و هسته ی نرم هستند و همچنین

دارای دمای ذوب پایین است که نسبت به تونرهای قبلی باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

این تونرها طوری ساخته شده اند که از هدر رفتن 15درصدی تونری های قدیمی جلوگیری می کند و همچنین سرعت چاپ را افزایش می دهد .

تکنولوژی Auto ON / Auto Off اچ پی

یکی دیگر از فناوری های پرینترهای hp که به بهینه سازی انرژی بسیار کمک می کند تکنولوژی Auto ON / Auto Off می باشد که این قابلیت روی

دستگاه های جدید می باشد و بدین معنی است که پرینتر در زمان بیکاری به صورت اتوماتیک و هوشمند خاموش می شود و لازم به ذکر است که این

خاموشی به طور موقت است و هر زمان که کاربر دستور عملیات جدید به پرینتر دهد دستگاه به صورت خودکار روشن می شود.

این فناوری باعث کاهش استهلاک قطعات پرینتر و افزایش طول عمر پرینتر می شود.

تکنولوژی چاپ دورو

 

قابلیت چاپ دورو اتوماتیک باعث افزایش سرعت چاپ شده است تا قبل از ابداع این فناوری کاربر مجبور بود برای پرینت دو رو کاغذ را به صورت دستی برگردانیم .

امروزه این فناوری در اکثر پرینترهای لیزری وجود دارد که به راحتی عملیات چاپ دورو را انجام میدهد .

قابلیت Job Storage

یکی دیگر از فناوری های در پرینترهای جدید قابلیت Job Storage می باشد.

با استفاده از این قابلیت شما می توانید فایل های خود را در حافظه پرینتر ذخیره نمایید تا زمانی که نیاز داشتید  بتوانید بدون احتیاج به کامپیوتر از فایل های خود پرینت تهیه نمایید .

قابلیت Job Storage با کمک یک فلش فرمت شده که به پشت پرینتر وصل می شود وقتی فایل خاصی را برای ذخیره‌شدن دائمی در حافظه، به پرینتر

معرفی کنیم، در پنل چاپگر از قسمت Job، می‌توان به سرعت فایل مورد نظر را پیدا و چاپ کرد. این گزینه، زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم یک فایل خاص را چندین بار چاپ کنیم.