بدون دسته بندی

مقایسه پرینتر اچ پی و برادر

مقایسه پرینتر اچ پی و برادر

تطبیق پرینتر اچ پی و برادر

 پرینتر اچ پی و برادر

پرینتر

پرینتر یک دستگاه خروجی سخت افزاری خواهد بود که می‌تواند یک سند دیجیتالی را به سند فیزیکی تبدیل نماید. این سند شامل متن یا تصویر خواهد بود و برای انجام این کار باید ابتدا سند مورد نظر را از فایلی که در داخل کامپیوتر است انتخاب کرد و سپس پرینت توسط دستگاه چاپگر انجام خواهد شد.پرینترها در انواع مختلفی وجود دارند. اما باید گفت که پرینترها با استفاده های مکرر ممکن است که دچار آسیب شوند ولی باید در هنگام کار کردن با آنها بسیار دقت شود چون در این نوع دستگاه ها قطعات حساسی وجود دارد که اگر با دقت با دستگاه کار نشود دستگاه از کار خواهد افتاد. همانطور که گفته شد پرینتر ها دارای انواع مختلفی هستند. در این مطلب دو نوع از پرینترهای اچ پی و برادر بررسی و مقایسه خواهند شد.

جهت اطلاع از قیمت پرینتر hp می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه کنید.

 پرینتر اچ پی

شرکت اچ پی مدل های مختلف پرینتر را ساخته و روانه بازار کرده اند. این دستگاه ها دارای کیفیت و عملکرد بسیار خوبی می باشد. باید گفت نحوه کار هر یک از مدلهای پرینتر اچ پی با توجه به ساختاری که دارد تعیین خواهد شد و عملکرد هر مدل متفاوت از بقیه مدل ها می باشد. پس کاربر باید پرینتر خود را بر اساس نیاز و انتظارات خود انتخاب کند. پرینتر که در زبان فارسی با عنوان چاپگر یاد می‌شود در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر خواهد بود تا متن یا تصویر ایجاد شده در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ نماید پرینتر ها در انواع و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

دستگاه پرینتر

 پرینتر برادر

انتخاب کردن و خرید پرینتر برادر یک کار آسانی نخواهد بود چرا که به خاطر محبوبیت و مدل های زیادی که در بازار وجود دارد پرینتر برادر یکی از معتبرترین نام ها در بین چاپگر های موجود می باشد با این حال باید گفت بهترین چاپگر ها ارزش بررسی کردن را خواهند داشت، چرا که بهترین پرینتر ها در بازار وجود دارند. پرینترهای برادر یکی از چاپگر های موجود در بازار بوده که برای استفاده شخصی و تجاری به کار برده می شود چرا که این پرینترها محکم  ساخته شده اند، و دارای بازدهی بالایی می باشند و قیمت آنها مقرون به صرفه خواهد بود. 

مقایسه پرینتر اچ پی و برادر

پرینتر اچ پی و برادر دو نوع پرینتری هستند  که از برند های مختلفی تولید میشوند و دارای کیفیت چاپ بالایی هستند. اما چاپگر برادر دارای قیمت بالاتری است و در صورت چاپ مداوم و کارهای بزرگ شاید در طولانی مدت ارزان تر شود. اما باید گفت که پرینتر های اچ پی کار با آنها راحت تر بوده و باعث میشوند که با چاپگر کمتر کار انجام شده  و زمان کمتری هم گذاشته شود.

پرینتر لیزری برادر در برابر پرینتر اچ پی:

هر برند با توجه به نیازهای مشتری ویژگی ها و امکانات مختلفی را ارائه خواهد داد پس بهتر است که به صورت جداگانه به یک چاپگر نگاه شود و متوجه شد که چاپگر مورد نظر چه کارهایی را انجام میدهد.

تاریخچه برند اچ پی:

برند اچ پی یکی از بزرگ‌ترین برندها در جهان بوده و مدت هاست که این برند در جهان وجود دارد. این نوع برند که در سال ۱۹۸۴ چاپگر لیزری رومیزی را معرفی کرده. از آن به بعد قدرت تولید خود را بالا برده است و انواع پرینترهای لیزری رنگی مختلفی را تولید کرده. یکی از اولین مارک هایی می باشد که بسیاری از مردم در هنگام نیاز به تعویض چاپگر لیزری به دنبال آن خواهند بود.

تاریخچه برند برادر:

برند برادر یک برند ژاپنی بود که بسیار قدیمی است و پیدایش آن به قبل از جنگ جهانی اول تا سال ۱۹۰۸ برمیگردد در زمانی که ماشین های خیاطی معروف بوده است ولی  امروزه  این برند با چاپگر ها و سایر کالاهای الکترونیکی معروف خواهد بود.برند برادر  در دهه ۵۰ در اروپا راه اندازی و تا سال ۱۹۸۷ اولین چاپگر لیزری خود را مثل مارک های بزرگ دیگر منتشر کرده است.

پرینتر لیزری برادر یا اچ پی:

چاپگرهای لیزری در چاپ اسناد و مدارک مورد نیاز و  برای دفاتر ادارات و مشاغل دیگر استفاده می شوند.دو برند برادر و اچ پی یکی از بزرگترین برندهای پرینترهای لیزری هستند که هر کدام دارای طیف وسیعی از چاپگر بوده که می توانند تمام نیازهای کاربر را ارائه دهند. تونر مصرفی برای مدل برادر  معمولاً ارزانتر از برند اچ پی خواهد بود. اما این موارد باید به درستی نصب شود و در مقایسه با کارتریج های سنتی  بیشتر در معرض خطر هستند اما می‌توان گفت بیش از ۷۰۰۰صفحه را میتواند به چاپ برساند که همین موضوع باعث میشود هزینه تعویض را به مرور زمان کاهش دهد.

برند اچ پی برای چاپ سریع کاربردی تر بوده و سرعت چاپ قبل از گرم شدن آن بالا است. چاپگرهای برادر  نیز سرعت چاپ بالایی داشته اما گرم شدن و رسیدن به حداکثر سرعت چند ثانیه طول خواهد کشید. مصرف برق در پرینترهای اچ پی  نسبت به پرینتر برادر کمتر است. چاپگرهای برادر می توانند هنگام چاپ  هزینه  بیشتری را به بار بیاورند، در صورتی چاپ مقاوم و کارهای بزرگ در طولانی‌مدت ارزانتر است. چاپگر اچ پی هزینه چاپ که به هر صفحه  مربوط می‌شود گران خواهد بود. چاپگر برادر  قیمت آن  کم و مناسب تر  میباشد.

 دستگاه پرینتر اچ پی

ویژگی های چاپگرهای برادر

چاپگرهای برادر دارای ویژگی ها و فناوری های پیشرفته ای هستند. از آخرین فناوری در آن ها به کار برده شده است به صورتی که جایگاه  تونر  و درام آن جدا میباشد. به همین علت میتوان با کمترین هزینه آن را خریداری نمود. باید گفت از برند  اچ پی به راحتی می توان استفاده نمود. اگر کاربر دنبال چاپگر می باشد که با انواع دستگاه ها کار کند به راحتی برند اچ پی بسیار گزینه مناسبی است. چاپگر های برادر برای اتصال آنلاین مناسب نخواهند بود. از لحاظ مشتریان و مسائل پشتیبانی پرینتر برادر در مقایسه با پرینتر اچ پی دارای شهرت خوبی است. برند اچ پی به علت داشتن خدمات مختلفی بسیار معروف است.

پرینترهای برادر با توجه به عملکرد محیط های اداری قیمت های بالاتری دارند و  هزینه آن نسبتاً پایین بوده و برای کسانی که به صورت مداوم کار های بزرگ را به چاپ می‌رسانند گزینه مناسبی هستند ولی خرید پرینتر اچ پی برای کسانی که به دنبال راحتی هستند و تمایل دارند که کمتر  کار انجام دهند بسیار مناسب بوده و هزینه این پرینتر بیشتر از پرینتر برادر خواهد بود.