بدون دسته بندی

چگونه پرینتر را ریست کنیم؟

چگونه پرینتر را ریست کنیم؟

نحوه ریست دستگاه پرینتر چگونه است؟

بهتر است قبل از تهیه پرینتر مورد نظر خود روش های ریست دستگاه پرینتر را نیز آموزش ببینیم تا در صورت ویروسی شدن و اختلال در روند کاری چاپگر خودمان قبل از بدتر شدن شرایط چاپگر آن را تعمیر کنیم .

منظور از تعمیر این نیست که به صورت سخت افزاری وارد شویم منظور ریست و همان مشکلات نرم افزاری دستگاه می باشد.

توجه داشته باشید در صورتی مشکل نرم افزاری دستگاه برطرف نشود باید از متخصص کمک بفرمایید.

منظور از ریست دستگاه پرینتر بازگشت به تنظیمات اولیه دستگاه و پاک نمودن تمام تنظیماتی است که به چاپگر داده شده است و در صورتی که دستگاه را ریست نمایید باید دوباره دستورات چاپی را به چاپگر منتقل نمایید.

ریست کردن تمام برند های پرینتر مانند ،brother،canon،samsung hp با یکدیگر متفاوت می باشد ما به شما در این مقاله آموزش می دهیم که چه طور آن ها را ریست نمایید.

چگونه میتوان ریست پرینتر را انجام داد؟

ابتدا برای ریست دستگاه باید وارد SETTINGS شوید و گزینه Printer Services را انتخاب کنید و در آخر بر روی گزینه Reset to Default Factory کلیک کرده و گزینه yes را انتخاب نمایید.

با این روش می توانید دستگاه خود را به روش نرم افزاری ریست نمایید گاهی کاربران آگاهی از این روش ندارند و ترجیح می دهند از روش سخت افزاری برای ریست دستگاه خود استفاده نمایند که این روش به صورت زیر می باشد.

در این روش ابتدا باید دستگاه خود را خاموش نمایید و سپس آن را با استفاده از کابل برق از جریان الکتریکی جدا سازید و سپس بعد از حدود 30 ثانیه مجددا آن را به برق با استفاده از کابل متصل نمایید و نکته مهم برای برای ریست آن به صورت سخت افزاری این است که در زمان روشن نمودن آن باید 20 ثانیه انگشت خود را بر روی کلید های ok و  یا  RESUME تا چراغ بر روی دستگاه شروع به روشن و خاموش شدن به صورت چشمک زن شود حال باید به دستگاه اجازه دهید شروع به فرآیند ریست شود .

همچنین بخوانید از تفاوت پرینتر اچ پی تک کاره وسه کاره

توجه داشته باشید در زمان این فرآیند امکان دارد دستگاه چندین مرتبه خاموش و روشن شود نگران نباشید.

در صورتی که بعد از ریست نمودن دستگاه هنوز هنگام پرینت با دستگاه با مشکلاتی روبه رو شدید می توانید از متخصص خاص کمک بگیرید .

یکی از مزایای ریست دستگاه پرینتر آن است که در صورتی که قصد فروش دستگاه را داشته باشید و نخواهید اطلاعات چاپی خود را در اختیار دیگر کاربران قرار دهید می توانید از آن استفاده کنید تا دستگاه مانند روز اول خود عمل کند .

اگر قصد خرید ماشین های اداری را دارید می توانید به سایت مهام پرینت مراجعه نمایید.